اخبار نساجی

۸۰۰ هزار فرصت شغلی در صنعت فرانسه از بین رفته است

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

 

800 هزار فرصت شغلی در صنعت فرانسه از بین رفته است

پاریس – بررسی ها نشان می دهد، بخش صنعتی کشور فرانسه در فاصله سال های ۲۰۰۱ تا ۲۰۱۱ شاهد حذف ۸۰۰ هزار فرصت شغلی بوده است.

به گزارش ایرنا، این درحالی است که با آغاز بحران مالی جاری در حوزه یورو بویژه فرانسه، بر شمار کارخانه ها و صنایع بزرگ و کوچک در معرض خطر تعطیلی افزوده شده است و نگرانی از ادامه این روند نیز در رسانه ها بازتاب یافته است.

افزون بر واحدهای صنعتی، شماری از موسسات مالی و بانک های بزرگ فرانسوی نیز از دامنه بحران های مالی در امان نمانده و با محدودیت های دست و پاگیری در زمینه امکان دستیابی به اعتبار و اعطای وام های کلان مورد نیاز متقاضیان، مواجه شده اند.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

کاسته شدن از نشان اعتبار مالی جهانی فرانسه از سوی موسسه ارزش سنجی استاندارد اند پورز نیز اعتراض های سران احزاب مخالف و آگاهان اقتصادی از عملکرد دولت در این زمینه را در پی داشته و بر دامنه مشکلات مالی موجود افزوده است.

چندی پیش نیز پالایشگاه ‘پتروپلوس’ فرانسه به دلیل بحران مالی و مشکلات مرتبط با گشایش اعتبار بانکی برای خرید و ذخیره سازی نفت خام مورد نیاز ، عملا از چرخه فعالیت اقتصادی بازمانده و در مسیر مزایده قرار گرفته است.

این شرکت مشترک اروپایی، متشکل از پنج پالایشگاه در کشورهای مختلف اروپا است.

فرانسه که به شدت از سوی مجامع بین المللی به دلیل بدهی های عمومی یک هزار و ۷۰۰ میلیارد یورویی و همچنین کسری بودجه ۱۰۰ میلیارد یورویی مورد انتقاد قرار گرفته است، نمی تواند کارخانه های بزرگ خود را حفظ کند.

بحران مالی، بالا بودن دستمزدها، قیمت زیاد مواد اولیه، کالا و خدمات موردنیاز صنایع و پرداخت مالیات سنگین به دولت، سبب شده است صاحبان صنایع و سرمایه گذاران انگیزه خود را برای ادامه فعالیت در فرانسه از دست بدهند.

اخیر نیز طی یک گزارش رسمی اعلام شده که پرداخت مالیات سنگین و دیگر عوامل پنهان و دست و پاگیر، سالانه سبب خروج یک هزار و ۲۰۰ سرمایه گذار از فرانسه می شود که بیشتر آنان نیز سوییس و بلژیک را انتخاب می کنند تا با تسهیلات کشورهای مقصد، فعالیت کنند.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
×