اخبار نساجی

دستمزدها در کشورهای آسیای میانه کمتر از حداقل نیاز خانوار کارگری است

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

دستمزدها در کشورهای آسیای میانه کمتر از حداقل نیاز خانوار کارگری است

تهران- دستمزدهای کارگری در برخی کشورهای آسیای میانه ناچیز بوده و اگر چه سطح هزینه های زندگی در این کشورها پایین است، اما این دستمزدها کمتر از حداقل نیاز خانوارهای کارگری در این مناطق است.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا و به نقل از ماهنامه ‘کار و جامعه’ منتشره از سوی موسسه کار و تامین اجتماعی ، کمترین درآمد ماهانه در میان کشورهای آسیای مرکزی متعلق به مردم تاجیکستان است.

طبق این گزارش،میانگین درآمد ماهانه هر نفر در قرقیزستان ۲۱۰، جمهوری آذربایجان ۲۷۸، ارمنستان ۳۷۵ و روسیه ۹۴۵ دلار است.

بررسی های انجام شده در تاجیکستان نشان می دهد، حداقل درآمد ماهانه کارگران در آسیای میانه در سال گذشته میلادی رقم باورنکردنی ۱۹.۱ دلار، بوده است.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

براساس این بررسی ها،میانگین حقوق ماهانه کارکنان دولت در تاجیکستان در سال گذشته میلادی ۹۳ دلار بوده ، در حالی که میانگین دستمزدها در بخش کشاورزی ۳۵تا ۸۰ دلار در ماه در نوسان بوده که در مقایسه با سرانه مورد نیاز برای یک خانواده چهار نفره رقم ناچیزی است.

میانگین حقوق ماهانه شاغلان در شهر دوشنبه حدود ۱۸۵ دلار و در نواحی تابعه ۸۸ دلار بوده و در استان بدخشان، این رقم به ۷۰ دلار، در استان سغد ۶۷ دلار و در استان ختلان ۶۰ دلار گزارش شده است.

کارکنان بخش های مالی و اقتصادی تاجیکستان با میانگین دریافت ۲۴۴ دلار در ماه و کارکنان بخش مخابرات با دریافت حدود ۲۰۰ دلار در ماه، در رتبه های اول و دوم

دریافت کنندگان حقوق و دستمزد در این کشور قرار دارند.

یادآور می شود،حداقل دستمزد کارگران در ایران برای سال ۱۳۹۱ حدود ۳۹۰ هزار تومان تعیین شده است که با احتساب دلار ۱۲۲۶ تومان حدود ۳۰۸ دلار می شود.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×