اخبار نساجی

حداکثر قیمت بنزین در سال ۹۱ اعلام شد

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

حداکثر قیمت بنزین در سال 91 اعلام شد

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس حداکثر میزانی که ممکن است در کمیسیون تلفیق مجلس برای افزایش قیمت بنزین در سال ۹۱ تصویب شود را برابر ۱۴۰ تومان اعلام کرد و گفت: حداکثر قیمت بنزین در سال ۹۱ برابر ۸۴۰ تومان می‌شود اما در کمیسیون تلفیق تلاش می‌کنیم تا قیمت بنزین همان ۷۰۰ تومان بماند.

به گزارش سرویس اقتصادی جام نیوز، سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس حداکثر میزانی که ممکن است در کمیسیون تلفیق مجلس برای افزایش قیمت بنزین در سال ۹۱ تصویب شود را برابر ۱۴۰ تومان اعلام کرد و گفت: حداکثر قیمت بنزین در سال ۹۱ برابر ۸۴۰ تومان می‌شود اما در کمیسیون تلفیق تلاش می‌کنیم تا قیمت بنزین همان ۷۰۰ تومان بماند.

سیدعماد حسینی با بیان این مطلب از مطرح شدن پیشنهاد ثابت ماندن قیمت بنزین در نشست‌های آتی کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی خبر داد و گفت: از آنجا که در ابتدای اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها ، شیب تندی برای افزایش قیمت بنزین برداشته شد بنابراین در سال ۹۱ نباید افزایشی در قیمت بنزین داشته باشیم.

عضو کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی در توضیح بیشتر گفت: با توجه به اینکه نرخ بنزین به اندازه سه فاز هدفمندی یارانه‌ها افزایش داشته، کمیسیون تلفیق برای بنزین سقف تعیین می‌کند و اجازه افزایش قیمت بنزین را صادر نخواهد کرد.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

حسینی با بیان اینکه دولت در اجرای مرحله دوم قانون هدفمند کردن یارانه‌ها مجاز به افزایش ۲۰ درصدی قیمت حامل‌های انرژی بوده است گفت: با توجه به اینکه از همان ابتدای افزایش قیمت بنزین، نرخ بنزین به اندازه سه فاز هدفمندی یارانه‌ها افزایش داشته است لذا در اجرای مرحله دوم هدفمندی، هر گونه افزایش قیمتی خلاف قانون هدفمندی است و قانون را نقض می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: اگر قرار بر این است که قانون پیاده شود بنزین در سال ۹۱ نباید افزایش قیمت داشته باشد. اگر هم کمیسیون تلفیق بخواهد افزایش قیمتی برای بنزین در سال ۹۱ متصور باشد، افزایش قیمت بیشتر از ۲۰ درصد قابل تصور نیست.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×