اخبار نساجی

سود سرشار تولیدکنندگان منسوجات فنی ژاپن

سود سرشار تولیدکنندگان منسوجات فنی ژاپن

در پی افزایش درخواستها برای منسوجات فنی و ساختمانی

سود سرشار تولیدکنندگان منسوجات فنی ژاپن

در سال ۲۰۱۱ هم همانند سال ۲۰۱۰ صنعت تولید منسوجات فنی در ژاپن رشد بسیار زیادی را تجربه کرد. رشد این صنعت در ژاپن پس از سالها رکود در سال ۲۰۱۰ حدود ۱۹ درصد و در سال ۲۰۱۱ حدود ۴ درصد بوده  است. در حالی که از سال ۲۰۰۰ تا ۲۰۰۹ صنعت تولید منسوجات فنی ژاپن هر سال به طور متوسط ۵ درصد افت داشت.

طبق اعلام کارشناسان و موسسات تحقیقاتی ژاپن بخش زیادی از این رشد تولید در نتیجه حادثه وحشتناک زلزله و تسونامی ژاپن بود که شمال شرقی ژاپن را مورد هجوم خسارت های بسیار زیادی قرار داد و پس از آن نیاز شدیدی برای انواع منسوجات فنی مورد مصرف در صنایع ساختمان سازی و عمران و جاده سازی به وجود آمد. در طی این مدت شرکت های ژاپنی تحت حملات شدید شرکت های کوچک و متوسط چینی قرار گرفتند و چینی ها نیز به شدت سعی در ورود به این بازار جدید دارند.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

ژاپنی ها قبل از این نیز شاهد ورود شرکت های چینی تولیدکننده منسوجات فنی در صنعت اتومبیل و وسایل نقلیه بودند.

هر چند این رشد تقاضا برای ژاپنی ها چندان هم خوشایند نیست چرا که ضررها و آسیب های جانی، روانی و مالی بلایای طبیعی ژاپن بیش از اینها مردم و دولت ژاپن را تحت تاثیر خود قرار داده است.

 

تحریریه مجله کهن ۷۷۲۴۵۷۸۰

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×