اخبار فرش ماشینی

سودجویان گره در کار قالیبافان انداختند

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

احمد علی‌بابایی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در همدان با اشاره به فعالیت عده‌ای سودجو در سطح استان اظهار داشت: این افراد فرصت‌طلب با اخذ مبلغی، وعده و وعیدهایی در خصوص بیمه کردن قالیبافان، پیگیری اخذ تسهیلات بانکی و مجوزهای مشاغل خانگی می‌دهند و با این ترفند، اقشار ضعیف و خانواده‌های روستایی را اغفال می‌کنند.

وی با بیان اینکه هیچ مرجع و تشکیلاتی غیر از اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت و اتحادیه‌های تشکل‌های صنفی حق صدور بیمه قالی‌بافی را ندارد، تأکید کرد: مرجع صدور بیمه‌های قالیبافی اول تشکل‌های صنفی هستند و بعد از آن سازمان صنعت، معدن و تجارت نسبت به انجام آن اقدام می‌کند.

رئیس اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان در ادامه در خصوص مرجع صدور مجوز مشاغل خانگی نیز گفت: مجوزهای مشاغل خانگی با دو امضای سازمان کار، تعاون و رفاه اجتماعی و سازمان صنعت، معدن و تجارت در استان و شهرستان‌ها صادر می‌شود و هیچ مرجعی به غیر از این دو نهاد، حق صدور جواز مشاغل خانگی در رشته قالیبافی را ندارد.

اداره فرش مقدمات صدور مجوز مشاغل خانگی را انجام می‌دهد

به گفته وی مقدمات کار صدور مجوز مشاغل خانگی برای قالیبافان توسط اداره فرش انجام می‌شود.

علی‌بابایی با اشاره به اینکه با وصول سه مورد شکایت‌ مردمی، متوجه فعالیت عده ای سودجو شدیم، گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته یک مورد معرفی به دادگاه داشتیم که پرونده وی در حال بررسی است.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

وی با تأکید بر اینکه مردم باید حواس خود را جمع کنند تا در دام فرصت‌طلبان گرفتار نشوند، ابراز داشت: ما پیگیر این بحث هستیم و با کلاهبرداران، از طریق مجاری قانونی برخورد می‌کنیم.

صنعت، معدن و تجارت تنها مرجع معرفی برای اخذ تسهیلات

رئیس اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان در بخش دیگری از سخنانش خاطرنشان کرد: در ارتباط با معرفی قالیبافان به منظور اخذ تسهیلات بانکی نیز هیچ مرجعی جز سازمان صنعت معدن و تجارت فعالیتی ندارد.

وی با بیان اینکه مهلت معرفی قالیبافان برای اخذ تسهیلات به پایان رسیده گفت: تا پایان نیمه دوم سال ۹۲ مشخص نمی‌شود که آیا برای پیگیری وام کسی را معرفی کنیم یا نه؟.

علی‌بابایی در ادامه سخنانش ابراز داشت: از محل اعتبارات ۹۱ در سال گذشته ۲ هزار و ۱۵۱ نفر برای اخذ تسهیلات به بانک‌ها معرفی شدند.

وی گفت: بیش از ۸۰ درصد افراد به صندوق مهر امام رضا(ع) معرفی شدند که متأسفانه نتوانستند وامشان را بگیرند.

رئیس مرکز فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان افزود: در استان همدان تا پایان سال گذشته برای ۶ هزار و ۷۵۳ فقره مجوز مشاغل خانگی صادر کرده‌ایم که از این تعداد ۲ هزار و ۱۵۱ نفر برای دریافت وام به بانک‌ها معرفی شده‌اند.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×