اخبار نساجی

سهم صنعت از تسهیلات بانکی به طور کامل محقق نمی شود

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

سهم صنعت از تسهیلات بانکی به طور کامل محقق نمی شود

سهم صنعت از تسهیلات بانکی به طور کامل محقق نمی شود مدیر کل دفتر اقتصادی وزارت صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه هرسال سهم صنعت از تسهیلات بانکی به طور کامل تامین نمی شود، گفت: آمار دقیق این تسهیلات بزودی ازسوی بانک مرکزی اعلام می شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، ‘علی اصغر رمزی’ روز یکشنبه در نشستی خبری ، اظهار داشت: در بسته های سیاستی و نظارتی بانک مرکزی سهم هر بخش از تسهیلات بانکی، مشخص است. طی پیگیری های انجام شده ،شاهد آن بودیم که نسبتی که برای بخش صنعت در نظر گرفته می شود،به طور کامل تحقق نمی یابد.

وی گفت: این مطلب ماه گذشته در جلسه ای در ریاست جمهوری مطرح و مقرر شد ، بانک مرکزی اطلاعات و آمار این بخش را استخراج و به صورت دقیق اعلام کند.

رمزی بااشاره به استانداردسازی کالاها و مدیریت واردات عنوان داشت: با سازوکاری که در مرداد ماه سال گذشته اجرایی شد، ثبت سفارش کالاها پیش از بررسی استاندارد آنها غیرممکن شد و هم اکنون تنها پس از تأیید استاندارد اجازه ثبت سفارش کالا داده می شود.

وی با بیان اینکه در این روش ۳۳ هزار درخواست در سال گذشته مطرح شد، گفت:با بررسی ۲۷ هزار مورد از این درخواست ها، اجازه ثبت سفارش چهار هزار مورد که ۲۸۱ مورد آنها درخواست برای ورود محصولات غذایی بود، تایید نشد.

وی با اشاره به مشکلات واحدهای تولیدی عنوان کرد: به دنبال انتقال این واحدها از شهرها به شهرک های صنعتی هستیم و مسائلی که در این خصوص مطرح بوده، حل شده است.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

مدیر کل دفتر اقتصادی وزارت صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: سازمان استاندارد نیز بابت حمایت از تولید اخیرا بسته حمایتی را ارائه کرده و تاخیرهایی که واحدهای تولیدی در گمرک با آن مواجه بودند، رفع شده است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×