اخبار نساجی

درآمد ۸۰۰ میلیارد تومانی حقوق دولتی معادن در سال ۹۲

 

درآمد 800 میلیارد تومانی حقوق دولتی معادن در سال 92

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت:‌ در مصوبه امسال مجلس ۸۰۰ میلیارد تومان درآمد از بابت دریافت حقوق دولتی معادن پیش‌بینی شده است.

وجیه‌الله جعفری در گفت‌وگو با ایسنا، در پاسخ به این سوال که چرا شرکت‌های معدنی از پرداخت کامل حقوق دولتی خودداری می‌کنند؟ گفت: چنین چیزی نیست. سال قبل درآمد ناشی از دریافت حقوق دولتی ۱۸۰ میلیارد تومان پیش‌بینی شده بود که توانستیم ۳۵۰ میلیارد تومان حقوق دولتی دریافت کنیم و در مصوبه امسال مجلس نیز این درآمد ۸۰۰ میلیارد تومان برآورد شده است.

وی افزود: مشکلی از بابت پرداخت نشدن حقوق دولتی معادن وجود ندارد. البته ممکن است برخی شرکت‌ها در پرداخت حقوق دولتی مشکل داشته باشند که می‌توانند پرداخت آن را به صورت قسطی انجام دهند.

به گفته معاون امور معدنی و صنایع معدنی وزیر صنعت، معدن و تجارت با توجه به تغییراتی که در قانون ایجاد شده قبلا حقوق دولتی از معادن دولتی گرفته نمی‌شد. اما الان چه معادن دولتی و چه معادن خصوصی باید حقوق دولتی بدهند که این باعث شده پیش‌بینی درآمد حاصل از دریافت حقوق دولتی معادن در سال جاری با رشد چشمگیری مواجه شود.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

جعفری افزود: حقوق دولتی معادن به تناسب میزان تولید هر معدن محاسبه می‌شود و این رقم از هر معدن به معدن دیگر متفاوت است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×