اخبار فرش ماشینی

جدی تر گرفته شدن قوانین مربوط به آلاینده های نساجی در چین

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

نساجی چین

 

حدود یک سوم ظرفیت تولید کارخانجات رنگرزی چین در شاوشینگ قرار دارد و مقامات دولتی این شهر به طور خاص نسبت به وضع و اجرای قوانین بیشتر از سوی دولت با هدف کاهش آلایندگی صنایع نساجی کشور مشتاق هستند. تحقیقات همچنین نشان می دهد ۶۴ واحد رنگرزی و تکمیل تعطیل شده و به ۱۰۰ واحد دیگر اخطار داده شده تا به عنوان پیش نیاز برای باقی ماندن در جمع کارخانجات فعال، تکنولوژی خود را به روز کنند.

تحقیقات موسسه چاینا واتر ریسک بهترین گواه است که چین در مورد مساله آلایندگی صنایع نساجی جدی بوده و در آینده تنها فعالیت های پاک تر و غیر آلاینده مورد تایید مسولان خواهد بود.
در گزارش این موسسه پیرامون این که آیا در چین فضایی برای فست فشن یا مد سریع وجود دارد یا خیر آمده است: ” مجموع جرایم زیست محیطی در سال ۲۰۱۵، ۲۵/۴ میلیارد یوآن بوده که نسبت به سال قبل از آن ۳۴% افزایش داشته است.

بیش از ۷۷/۱ میلیون مورد بازرسی در کل کشور صورت گرفت که منجر به بررسی ۱۹۱۰۰۰ شرکت شد. حدود ۲۰۰۰۰ شرکت بسته شد، فعالیت ۳۴۰۰۰ شرکت متوقف شد و ۸۹۰۰۰ شرکت نیز مجبور به اصلاح عملکرد خود شدند.”
“در حال حاضر لازم است چین برای ساختن کشوری زیبا با آسمانی آبی،زمینی سبز و آبی زلال مجددا به چگونگی اختصاص منابع طبیعی کشور فکر کند تا مسیر پیش روی ایجاد توازن بین اقتصاد و محیط زیست هموار شود.”

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

“صنایع نساجی در رابطه با حفاظت از منابع آبی محدود آسیب پذیر است، اهمیت آن از لحاظ استراتژیک از صنایع گاز و مواد غذایی کمتر است. علاوه بر آن سهم این صنعت از تولید ناخالص داخلی در حال سقوط می باشد. افزایش مشکلات محیط انجام عملیات و آینده ی نامشخص صنعت مد در جهان نیز  مزید بر علت است.”
“در حال حاضر ریسک های عملیاتی و مالی کوتاه مدت وجود دارد. جنگ چین بر سر مساله آلایندگی محیط زیست از سال ۲۰۱۴ به بعد و با وجود سیاست های سخت و دقیقی نظیر “Water Ten Plan” شدت گرفته است. در حال حاضر قوانین مرتبط با حفاظت از محیط زیست نیز مورد بازبینی قرار گرفته اند. هدف از تمام این برنامه ها، بهبود تولید نساجی، پوشاک و کفش در چین است.”

موسسه چاینا واتر ریسک همچنین ادعا می کند که تمرکز بر مبحث آلایندگی ریسک خدشه وارد کردن به اعتبار برندها را افزایش می دهد. تغییر نگرش مشتریان چینی و اشتیاق آن ها به لباس هایی که تولیدشان باعث آلودگی آب نمی شود بدین معناست که در آینده مشتریان بیشتری در جهان نسبت به مد دیدگاه متفاوتی خواهند داشت.

کارخانجات نساجی باید در سه سال آینده با استانداردهای صنعتی جدید سازگار شده و یا با خطر بسته شدن و تعطیلی مواجه شوند. بررسی های ما نشان می دهد که شرکت های کوچک و متوسط به دلیل نیاز به هزینه سرمایه ای برای به روز شدن و مطابقت با استانداردهای موجود و همچنین هزینه های عملیاتی بالاتر، بیشتر در معرض خطر تعطیلی قرار دارند. بیش از ۹۰% کارخانجات نساجی هم در این دسته قرار می گیرند.

 

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×