اخبار نساجی

برنامه ویژه برای صادرات صنایع دستی به چین

 

مدیرکل صادرات صنایع دستی از برنامه ویژه برای صادرات صنایع دستی به بازارهای کشورهای بریکس به ویژه چین خبر داد.

پویا محمودیان در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، با بیان اینکه برای توسعه صادرات صنایع دستی روی مسائل بسیاری تأمل کردیم اظهار داشت:‌ یکی از ابتدائی‌ترین این موراد، هدفگذاری برای صادرات صنایع دستی در کشورهای با اقتصاد نوظهور یا کشورهای بریکس(برزیل، روسیه، هند، چین، افریقای جنوبی) بود.

وی با بیان اینکه این کشورها می‌توانند برای ما بازارهای خوب و بکری باشند تصریح کرد: از بین کشورهای حوزه بریکس، چین برای ما خیلی اهمیت دارد؛ شاید صنعتگران ما اصلاً از ورود به چین واهمه‌ای داشته باشند ولی الان دیگر به آن شکل نیست و طوری برنامه ریختیم که بتوانیم بسیار راحت صنایع دستی ایران را با افتخار به چین صادر کنیم.

محمودیان یادآور شد: اولین قدمی که در این حوزه برداشتیم، نشستی بود که در ۲۹ مهرماه سال گذشته در روز ملی صادرات در اطاق بازرگانی برگزار کردیم که آقای عسگری اولادی میزبان این جلسه بودند و تمامی صادرکنندگان اتاق بازرگانی ایران و چین دعوت شده بودند؛ این جلسه را به منظور معرفی پتانسیل‌ها و توانمندی‌های صنایع دستی ایران به صادرکنندگان اتاق بازرگانی ایران-چین برگزار کردیم.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

مدیرکل صادرات صنایع دستی با بیان اینکه صادرکنندگان ما عمدتاً خشکبار، فرش، سنگ و مواد شیمایی به چین صادر می‌کنند خاطرنشان کرد: در این جلسه سعی کردیم ظرفیت‌های ایران را به آنها بشناسانیم و به آنها اعلام کنیم که در کنار خشکبار، لاین جدیدی از صنایع دستی ایران باز کنند.

محمودیان گفت: البته نوع صنایع دستی که انتخاب کردیم، صنایع دستی فاخر و با کیفیت است یعنی صنایع دستی که از نظر کیفیت، اصالت و طرح و نقش، حرف اول را می‌زند و مخاطب خاص خود را در جامعه چین دارد؛ امیدواریم فتح بابی در این زمینه رخ دهد.

وی اضافه کرد: علاوه بر چین، به بازارهای کشورهای اسلامی هم فکر می‌کنیم که چگونه به عنوان یک کشور اسلامی بازارهایمان را در کشورهای اسلامی دیگر بیشتر از گذشته تقویت کنیم.

 

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×