اخبار نساجی

نشست ساختمان‌های اطراف مترو و غفلت مسئولان

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

تین نیوز: تعدادی ساختمان واقع در خیابان هلال احمر به دلیل توسعه خط ۷ مترو نشست کرده و به گفته کارشناسان احتمال فروریختن آنها وجود دارد.

چند آپارتمان واقع در خیابان هلال احمر نرسیده به تقاطع ابراهیمی به علت نشست زمین خسارات زیادی دیده‌اند. این در حالی است که ساکنان این منازل مدعی هستند که عبور خط ۷ مترو از این منطقه منجر به خسارت به منازل آنها شده است.

مترو خسارت وارده بر ساختمان را پرداخت ‌کند
یکی از اهالی این آپارتمان مسکونی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی فارس می‌گوید: این ساختمان تاکنون دوبار نشست داشته است که علاوه بر خسارت مالی موجب ترس و دلهره در بین اهالی این آپارتمان شده است.

وی ادامه داد: بعد از نشست اول شهرداری منطقه ۱۱ طی ابلاغیه‌ای اعلام کرد که این ساختمان باید تخلیه شود و بعد از گذشت چند روز کارشناس دیگری اعلام کرد نیاز به تخلیه نیست، مترو خسارت وارده بر ساختمان را پرداخت می‌کند.
به گفته وی، پس از شکایت از شهرداری و مترو، کارشناسانی از سوی شرکت مترو با ما قرارداد بستند که در صورت تعمیر ساختمان از شکایت صرف نظر کنیم.

شکایت از شهرداری و مترو
در ادامه یکی دیگر از اهالی ساختمان می‌گوید: خانواده ما شب و روز ترس از تخریب آپارتمان را دارند؛ این آپارتمان تا کنون دو بار نشست کرده است و موجب شده که خسارت زیادی به ساختمان وارد شود.

وی می‌افزاید: چندین بار از مترو و شهرداری شکایت کرده‌ایم ولی نتیجه‌ای نداشته و کسی پاسخگو نبوده است.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

۹ماه زندگی با ترس و هراس در ساختمان
یکی دیگر از اهالی این ساختمان که دو فرزند کوچک دارد و مدعی می‌شود که حدود ۲۰ میلیون تومان به دلیل نشست ساختمان ضرر کرده است، می‌گوید: بیش از ۹ ماه است که این نشست‌ها در ساختمان اتفاق افتاده است. علی‌رغم حضور چند کارشناس به این منطقه هنوز جواب قاطعی به ما نداده‌اند.

وی می‌گوید: شرکت مترو برای خسارت هر واحد حدود یک میلیون و ۶۰۰ هزار تومان پرداخت می‌کند در صورتی که خسارت وارده بیش از این مبلغ است.

وی با اشاره به اینکه این ساختمان به علت نشست‌های متعدد اجاره و یا فروش نمی‌رود بیان داشت: بیش از ۹ ماه است که با ترس از اینکه ساختمان ریزش کند در حال زندگی هستیم. از هراس تخریب ساختمان هر روز بچه‌هایم را به سرکارم می‌برم.

نشست موجب شکسته شدن کاشی‌ها شده است
یکی دیگر از اهالی از شکسته شدن تمامی کاشی‌های منزلش می‌گوید: این ساختمان تبدیل به ساختمان وحشت شده است.

ابلاغیه شهرداری
شهرداری ناحیه ۴ منطقه ۱۱ طی ابلاغیه‌ای در تاریخ ۱۴ مهر به شماره ن/۴/۱۳۸۵ به اهالی این ساختمان اعلام کرده است، با توجه به بازدید صورت گرفته توسط کارشناس شهرسازی نظر به اینکه ساختمان شما نشست کرده و همچنین در مدخل دیوارهای آن شکاف ایجاد شده که خطرناک است و احتمال ریزش دارد بدینوسیله برای جلوگیری از بروز هرگونه حادثه جانی و مالی، به شما ابلاغ می‌شود سریعاً نسبت به تخلیه ملک خود اقدام کنید. بدیهی است در غیر اینصورت پاسخگویی در مراجع قضایی به عهده شما خواهد بود.

درویش: کمیته‌‌ای برای ساختمان‌هایی که خسارت ببینند تشکیل می‌شود
هابیل درویش مدیرعامل شرکت مترو درباره حل مشکلات اهالی این ساختمان اظهار داشت: در این منطقه خط ۷ در حال احداث است.

وی ادامه داد: پیمانکاری که طرف قرارداد با شرکت متروست موظف است نسبت به تعمیر یا خرید ساختمان‌هایی که در توسعه مترو دچار خسارت می‌شوند، اقدام کند.

درویش افزود: کمیته‌ای برای ساختمان‌هایی که خسارت ببینند تشکیل و کار کارشناسی انجام می‌دهند اگر قابل تعمیر باشد هزینه آن را پرداخت و در غیر اینصورت ساختمان خریداری می‌شود.

امید است تا قبل از اینکه این ساختمان تخریب شود و خسارت‌های مالی و جانی جبران‌ناپذیری داشته باشد مسئولان فکری کنند و هر چه سریعتر مشکل را برطرف کنند.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
×