اخبار نساجی

سهم پروژه های گازی از بودجه ۹۱ چقدر است؟

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

سهم پروژه های گازی از بودجه ۹۱ چقدر است؟

لایحه بودجه سال ۱۳۹۱ در حالی به مجلس ارائه شد که به موجب آن و بر اساس آنچه در قانون برنامه پنجم توسعه ذکر شده، وزارت نفت و شرکت های زیر مجموعه آن مکلف هستند ۸۵.۵ درصد از درآمدهای حاصله را به حساب دولت واریز کرده و ۱۴.۵ درصد از این درآمدها را جهت سرمایه گذاری در صنایع بالادستی مورد استفاده قرار دهند.

سهم ۲۳ درصدی صندوق توسعه ملی از صادرات گاز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، همچنین براساس تبصره دوم جزء اول، بند «ح» ماده ۸۴ قانون برنامه پنج ساله پنجم، بانک مرکزی موظف است ۲۳ درصد از صادرات گاز طبیعی را پس از کسر ارزش گاز خام طبیعی وارداتی به حساب صندوق توسعه ملی واریز کند.

عوارض۵۰ ریالی مشترکان و بودجه ۸۰۰ میلیارد تومانی شرکت گاز

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

همچنین براساس بند «د» این قانون، شرکت ملی گاز ایران موظف است علاوه بر دریافت نرخ گاز مبنا، به ازای مصرف هر متر مربع مکعب گاز ۵۰ ریال به عنوان عوارض از مشترکان دریافت و پس ازواریز به خزانه، عین وجه دریافتی را برای اجرای طرح های زیر بنایی، انتقال گاز، توسعه گازرسانی به شهرها و روستاها، مشترکان صنعتی، مقاوم سازی، بهینه سازی و بازسازی تاسیسات هزینه کند و البته این منابع به عنوان درآمدهای این شرکت محاسبه نخواهد شد.

مجتبی شیخ بهایی مدیر گازرسانی شرکت ملی گاز ایران، پیش از این در ارتباط با ۵۰ ریالی که این شرکت بابت عوارض مشترکان دریافت می کند، گفت: متاسفانه وام های شرکت ملی گاز تاکنون به طور کامل محقق نشده و هزار و ۴۶۰ میلیارد تومان بودجه اختصاصی ما تا کنون به طور کامل به دست ما نرسیده است. در چنین شرایطی قطعا عوارض ۵۰ ریالی که بابت گازرسانی دریافت می شود کمک بسزایی به اجرای پروژه های گازی کشور می کند.

وی در عین حال عنوان کرد: با دریافت عوارض ۵۰ ریالی از مشترکان، شرکت ملی گاز سالانه حدود ۸۰۰ میلیارد تومان بودجه دارد که تامین قطعی این بودجه کمک می کند تا ما پروژه هایی را که در دست اقدام داریم پیش ببریم.

مدیر گازرسانی شرکت ملی گاز ایران همچنین اظهار کرد: اگر تا پایان سال وام هایی که به شرکت ملی گاز اختصاص یافته، محقق نشود، این شرکت در اجرای پروژه های خود و همچنین پرداخت بدهی های پیمانکاران با مشکل مواجه خواهد شد، چرا که در حال حاضر هم ما بابت پروژه های مختلف تا حدی به پیمانکارانمان بدهکاریم.

وی در عین حال یادآور شد: البته وام هایی که ما پیش بینی کرده بودیم، سال گذشته دریافت کنیم، اما در سال جاری پرداخت شده، کمک خوبی بود تا ما بتوانیم برخی پروژه های خود را پیش بریم.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×