اخبار نساجی

افزایش تمایل به سرمایه‌گذاری در صنعت نساجی و پوشاک

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

سرپرست دفتر نساجی وزارت صنعت خبر داد:
افزایش تمایل به سرمایه‌گذاری در صنعت نساجی و پوشاک

سرپرست دفتر نساجی، پوشاک و سلولزی وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به رشد ۸۰ درصدی صدور جواز تاسیس و توسعه در بخش نساجی و پوشاک، از افزایش تمایل به سرمایه‌گذاری در این صنعت در سال گذشته خبر داد.

«محسن ترحمی» افزود: پارسال تعداد ۴۶۳ فقره پروانه بهره‌برداری در بخش نساجی و پوشاک صادر شد که نسبت به سال قبل از آن (۱۳۹۸) ۲۵ درصد رشد داشته است.

وی ادامه‌داد: میزان اشتغال پروانه‌های بهره‌برداری مذکور نیز در سال گذشته ۲۷ هزار و ۶۰۰ نفر بوده که در مقایسه با سال ۹۸ رشد ۳۷ درصدی داشته است.

سرپرست دفتر نساجی، پوشاک و سلولزی وزارت صنعت با اشاره به صدور سه‌هزار فقره جواز تاسیس و توسعه در سال ۹۹ در بخش نساجی و پوشاک که با رشد ۸۰ درصدی مواجه بوده، خاطرنشان‌کرد: این ارقام حاکی از تمایل بیش از پیش سرمایه‌گذاران برای سرمایه‌گذاری در صنعت نساجی پوشاک است.

ترحمی، توسعه صنایع نساجی و پوشاک را از اولویت‎‌های وزارت صنعت برشمرد و با اشاره به موفقیت‌های چشم‌گیر و نتایج مطلوبی که در این صنعت مشاهده شده، تاکید کرد: در این صنعت باید توجه زیادی به مواد اولیه، فناوری، آموزش نیروی انسانی و انتقال دانش فنی به شکل کامل داشت.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

وی بیان‌داشت: صنعت نساجی و پوشاک با سرمایه‌گذاری اندک می‌تواند اشتغال و ارزش افزوده قابل توجهی داشته باشد، این در حالی است که در شرایط کنونی کشور اشتغال یکی از مباحث جدی است که می‌تواند امنیت اجتماعی را تامین کند.

پیشتر نایب رییس اتحادیه تولید و صادرات نساجی با بیان اینکه تا پایان مهر پارسال نزدیک به ۵۰ میلیون دلار صادرات پوشاک انجام شد، گفت: بیشتر صادرات این کالاها به دو کشور همسایه یعنی عراق و افغانستان، بخشی از آن به کشورهای آسیای میانه و به میزان بسیار ناچیز به کشورهای اتحادیه اروپا انجام می‌شود.

منبع: ایرنا

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×