اخبار نساجی

گروه خواستاران تحول اتاق تهران اصلاح‌طلب نیستند

عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران گفت: گروه خواستاران تحول اصلاح‌طلب نیستند.

سید حمید حسینی پیش از ظهر امروز در یک نشست خبری اظهار داشت: ما ۸ سال پیش احساس کردیم که بخش خصوصی مشروعیت، امنیت و حیثیت ندارد و بخاطر فقدان این سه موضوع بر آن شدیم تا با محوریت اتاق بازرگانی وارد عمل شویم.


وی با بیان اینکه منشور تحول خواهان بر ارتقاء و توانمندسازی بخش خصوصی استوار است، گفت: ما به دنبال آن بودیم تا افرادی که اهل دقت و انگیزه و دانش هستند در اتاق بازرگانی حضور داشته باشند. عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران با بیان اینکه ما هیچ‌گاه قصد تملق و تخطئه دولت را نداشتیم گفت: گروه تحول خواهان به هیچ حزب، سازمان و محفل بخش خصوصی یا دولتی گرایش ندارد.


وی در واکنش به این سؤال فارس که آیا تحول‌خواهان اصلاح‌طلب هستند اظهار داشت: ما اصلا‌ح‌طلب نیستیم،اعتقادی به کار سیاسی در بخش اقتصاد نداریم در انتخابات دور قبل چون رقبای ما با تمایلات سیاسی به انتخابات آمدند ما هم وجهه سیاسی داشتیم.


حسینی با بیان اینکه از ۱۲ نفر از گروه خودمان خواستیم تا در انتخابات امسال ثبت‌نام نکنند، گفت: در انتخابات آتی ۱۲ نفر از تشکل نفت و گاز و پتروشیمی، ۱۰ نفر مواد غذایی، ۱۰ نفر حمل و نقل، ۹ نفر خودرو و قطعات و ۶ نفر از وارد کنندگان ثبت‌نام کرده‌اند و این نشان‌دهنده حضور جدی تشکل‌ها در انتخابات امسال است.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

نامزد انتخابات هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران در دوره هفتم همچنین گفت: در طول دوران فعالیت پارلمان بخش خصوصی، این فعالان اقتصادی بوده اند که روی کرسی های هیأت نمایندگان اتاق های بازرگانی نشسته اند و سکان هدایت این نهاد بخش خصوصی همواره در دست بازرگانان و صاحبان صنایع بوده است.

حسینی در پاسخ به این سوال که شنیده می شود برخی جریان ها برای انتخابات اتاق های بازرگانی و حضور در خانه فعالان اقتصادی بسیج شده اند، افزود: اتاق بازرگانی محل حضور و هم اندیشی صاحبان کسب وکار است. ممکن است که نمایندگان بخش خصوصی در اتاق های بازرگانی، به لحاظ باورهای سیاسی اختلاف نظرهایی داشته باشند اما مخالف حضور نزدیکان به جریان های سیاسی در اتاق بازرگانی هستند. این نامزد انتخابات اتاق بازرگانی تهران ادامه داد: من نیز مخالف حضور و راهیابی جریان های فتنه گر و انحرافی به اتاق بازرگانی هستم و حتی در مذاکره با مسوولان دولتی و بخش خصوصی این هشدار را داده ام که بخش خصوصی باید مراقب حضور این جریان ها به اتاق بازرگانی باشد.

عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران در واکنش به این سؤال که آیا حذف رای وکالتی به ضرر شما است، گفت: قطعا به نفع ماست اما به نظر می‌رسد که مشارکت در شهرستان‌ها کاهش پیدا کند. وی نقاط قوت عملکرد ۴ سال گذشته اتاق تهران را کسب درآمد بیشتر، ارتقاء‌ جایگاه بخش خصوصی، بازشدن صحن اتاق در اظهارنظرهای مختلف، چاپ نشریات و کتاب‌های مؤثر و با ارزش، سایت فعال و پربیننده، نظم و انضباط حاکم بر اتاق، و ارتباط مناسب و خوب با رسانه‌ها اعلام کرد.


حسینی در بیان مشکلات و نقاط ضعف گفت: در چهار سال گذشته مدیریت اتاق تهران اقتضایی بوده و براساس برنامه و بودجه حرکت نکرده است، تجانسی در هیئت رئیسه وجود نداشته و فشار کار روی آقای آل اسحاق بوده است، ارتباط درستی با اعضا برقرار نشده، تشکل‌ها سازمان‌دهی مناسبی نشده‌اند، حقوق نمایندگان اتاق تهران در اتاق ایران حمایت نشده است، مسائل استان تهران در اولویت قرار نداشته است و برخی مواد قانونی در خصوص تجدید انتخابات کمیسیون‌ها رعایت نشده است

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×