اخبار فرش ماشینیتکنولوژی و ماشین آلات

سرای نوآوری فرش بزرگ‌ترین حامی حرکت‌های نوآورانه

با هدف تبدیل فناوری به ثروت در پایتخت فرش ماشینی کشور

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

حدود هشت هسته فناوری تخصصی فرش در یک سال گذشته در سرای نوآوری فرش ماشینی دانشگاه آزاد کاشان جذب شده است.

رئیس سرای نوآوری فرش ماشینی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کاشان، مجوز راه اندازی سر‌ای نوآوری این واحد دانشگاهی را در شهریور پارسال بیان کرد و افزود: سرا‌های نوآوری‌ای شامل زیرساخت‌های فناوری و نوآوری، پارک‌های علم و فناوری، مراکز رشد، مراکز TTO، مراکز شتاب‌دهی، مراکز کسب و کار، مراکز ثبت اختراع و مراکز خدمات فناوری هستند و به‌صورت متمرکز ایجاد می‌شوند.

حسین عقابی، هدف از راه اندازی این سرا‌ها را تبدیل فناوری به ثروت اعلام کرد و گفت: هم اکنون دو سرای نوآوری در دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان با محور «صنایع فلزی و ماشین‌سازی» و «کشاورزی» با رویکردی ملی کار خود را راه اندازی شده است.

وی، شهرستان کاشان را با فعالیت حدود ۸۰۰ کارخانه فرش ماشینی بزرگ‌ترین مرکز تولید فرش ماشینی در ایران و بعد از غازیان‌تپه ترکیه، بزرگ‌ترین مرکز تولید فرش ماشینی جهان معرفی کرد و افزود: سرای نوآوری فرش ماشینی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد کاشان با توجه به حجم انبوه شرکت‌های فرش ماشینی مستقر در این شهرستان پارسال راه‌اندازی شد.

رئیس سرای نوآوری فرش ماشینی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کاشان افزود: مجوز شتاب‌دهنده تخصصی فرش ماشینی هم دریافت شده و تا نیمه اسفند امسال افتتاح خواهد شد، این شتاب‌دهنده جزء محدود شتاب‌دهنده‌های تخصصی کشور در دانشگاه آزاد اسلامی است.

حسین عقابی گفت: آزمایشگاه تخصصی فرش ماشینی نیز ایجاد شده و مجوز آزمایشگاه استاندارد همکار را برای آن گرفته‌ایم. اکنون آزمایشگاه تخصصی فرش ماشینی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کاشان ازجمله معدود آزمایشگاه‌های همکار استاندارد است که نمونه‌ها از بیرون از دانشگاه برای انجام آزمایش به این آزمایشگاه ارجاع می‌شود.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

وی افزود: سرای نوآوری فرش ماشینی در افق پنج ساله، تخصصی‌ترین و بزرگ‌ترین مرکز حامی حرکت‌های دانش‌بنیان و نوآورانه و فناورانه در صنعت فرش ماشینی ایران خواهد بود.

رئیس سرای نوآوری فرش ماشینی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کاشان گفت: تاکنون بیش از ۱۵ تفاهم‌نامه با شرکت‌های مختلف منعقد شده و چند طرح پژوهشی در دست انعقاد قرارداد است که به‌زودی با امضای آنها، اجرای طرح‌های پژوهشی برای صنعت محقق خواهد شد.

حسین عقابی افزود: با فعالیت سرای نوآوری فرش ماشینی اکنون درآمدزایی برای دانشگاه آغاز شده به‌طوری که رشته‌ای را که حدود هشت سال دانشجو نداشت احیا کرد و در مقطع لیسانس و مقطع فوق‌لیسانس در مجموع حدود ۵۰ دانشجو شامل حدود ۴۰ دانشجو در کارشناسی و حدود ۱۰ تا ۱۲ دانشجو در کارشناسی ارشد جذب کرده است و در حقیقت فعال کردن رشته‌ای که غیرفعال بوده در حوزه درآمد شهریه‌ای اقدام مثبتی تلقی می‌شود.

منبع : واحد مرکزی خبر

 

فرم ثبت نام سریع

جهت دریافت آخرین اخبار و رویدادهای نساجی و فرش ماشینی ایران و جهان در فرم زیر ثبت نام کنید

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×