اخبار نساجی

حباب قیمت سکه منفی شد

 

حباب قیمت سکه منفی شد

وزارت امور اقتصادی و دارایی در گزارشی از رشد ۵۰درصدی قیمت سکه طرح جدید طی یک سال اخیر خبر داد و نوشت: حباب قیمت سکه در بازار در نیمه دوم خردادماه امسال منفی شده است.

به گزارش “دی نیوز” به نقل از فارس، معاونت اقتصادی وزارت اقتصاد در این گزارش تصریح کرد: قیمت فروش دلار آمریکا و یورو در بازار تهران از ۱۷۷۴۰ و ۲۲۳۱۰ ریال در شانزدهم خرداد ماه به ترتیب به ۱۸۲۵۰ و ۲۳۲۰۰ ریال در سی و یکم خرداد ماه رسیدند که به ترتیب افزایشی ۲.۸۷ و ۳.۹۸ درصدی را نشان می‌دهند.

همچنین، در نیمه دوم خرداد ماه ۱۳۹۱ میانگین قیمت فروش سکه بهار آزادی طرح جدید به ۶۸۰۶۲۵۰ ریال رسید که نسبت به نیمه اول این ماه ۲.۷۷  درصد افزایش را نشان می دهد. این در حالی است که طی این دوره قیمت فروش هر اونس طلا در بازار لندن نسبت به نیمه اول خرداد ماه ۲.۴ درصد افزایش داشت.

بنابر اطلاعات آماری موجود، میانگین قیمت فروش سکه بهار آزادی طرح قدیم و جدید در ۱۵ روز منتهی به ۳۱/۳/۱۳۹۱ نسبت به مدت زمان مشابه سال قبل به ترتیب ۴۶.۳ و ۵۰.۶۹ درصد افزایش داشته است.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

همچنین، طی این دوره قیمت فروش سکه بهارآزادی طرح جدید از ۶.۷۹۰ هزار ریال در روز شانزدهم خرداد ماه به ۶۹۱۰۰۰۰ ریال در روز سی و یکم خرداد ماه رسید که رشدی ۱.۷۶ درصدی را نشان می‌دهد.

بدین ترتیب در نیمه دوم خرداد ماه ۱۳۹۱، بازار داخلی کشور با افزایش قیمت‌های سکه بهار آزادی و نرخ ارز همراه بود. ولی در عین حال متوسط فاصله قیمت فروش سکه بهار آزادی طرح جدید با برآورد قیمتی آن به منفی ۳۸۴۹۹۶ ریال رسیده که این امر بیانگر وجود حباب منفی در بازار سکه طی دوره مورد بررسی بوده است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×