اخبار نساجی

ضرورت پاسخگویی مسئولان درباره واریز یارانه نقدی

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

ضرورت پاسخگویی مسئولان درباره واریز یارانه نقدی

اقدام سازمان هدفمندی یارانه‌ها در واریز سؤال‌برانگیز اختلاف مبلغ یارانه نقدی مرحله اول و دوم به میزان ۲۸ هزار تومان در ششم فروردین ماه باعث سرگردانی مردم شد چه اینکه بسیاری در تماس با تحریریه همشهری عنوان می‌کردند:

اضافه مبلغ یارانه ۲۸ هزار تومانی به حساب آنها واریز نشده است. تردیدها نسبت به حذف یارانه نقدی برخی خانوارها به‌ویژه از آنجا قوت گرفت که اواخر سال گذشته سازمان هدفمندی یارانه‌ها با ارسال پیامک به برخی سرپرستان خانوار اعلام کرد که به‌دلیل داشتن تمکن مالی، لازم است تا نسبت به انصراف از دریافت یارانه نقدی اقدام کنند.

البته چند روز بعد به‌دنبال بالاگرفتن انتقادها نسبت به خطای کارشناسی در شناسایی اقشار با درآمد بالا از سایر اقشار نیازمند یارانه نقدی، سازمان هدفمندی یارانه‌ها اعلام کرد: پیامک‌های ارسالی به‌منزله حذف یکسویه یارانه‌های نقدی نخواهد بود و انصراف از دریافت یارانه‌ها به‌صورت داوطلبانه صورت می‌گیرد. همزمان با اوج‌گیری اعتراض‌ها نسبت به چگونگی گزینش سرپرستان خانوار و ارسال پیامک‌های انصراف این خبر هم رسانه‌ای شد که ملاک پرداخت یارانه‌ها در مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها همانند مرحله اول خواهد بود و تنها یارانه نقدی کسانی که اعلام انصراف کرده باشند، قطع خواهد شد. به گزارش همشهری روز گذشته همزمان با آغاز رسمی و جدی فعالیت کاری مردم، تعدادی از شهروندان از واریز نشدن یارانه نقدی فروردین ماه خبر دادند و اعلام کردند نه تنها مابه‌التفاوت یارانه ۲۸ هزار تومانی به حساب آنها واریز نشده بلکه یارانه مرحله اول آنها هم قطع شده است.

مسئولان سازمان هدفمندی یارانه‌ها در روزهای اخیر از هرگونه توضیحی نسبت به تردیدها و سؤال‌های مردم طفره می‌روند و تلاش خبرنگار همشهری برای پاسخ‌گرفتن از مسئولان هم بی‌نتیجه ماند.بیشتر ابهام‌ها از آنجا ناشی می‌شود که به‌دلیل مسدود شدن حساب سرپرستان خانوار، امکان مشاهده مبلغ واریز شده به حساب‌ها درصورت گرفتن موجودی وجود ندارد. با این حال برخی شهروندان می‌گویند: نگران این هستیم که به‌صورت دستوری اقدام به حذف یارانه‌های نقدی شود. اکنون باید منتظر باز شدن حساب سرپرستان خانوار ماند و دید آیا شائبه واریز نشدن مبلغ ۲۸ هزار تومانی مابه‌التفاوت یارانه‌های نقدی مرحله اول و دوم به حساب برخی مردم صحت دارد یا نه. افزون بر این بی‌نظمی و تأخیردر واریز بموقع یارانه‌های نقدی باعث شده تا برای برخی از مردم شبهه واریزنشدن یک ماه از یارانه‌های نقدی پیش بیاید.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

قیمت‌ها برای همه یکسان اصلاح نمی‌شود

تازه‌ترین اظهارنظر درباره یارانه‌ها این است که استاندار تهران در اظهارنظری مبهم گفت: در مرحله دوم هدفمندسازی یارانه‌ها قیمت‌ها برای همه یکسان اصلاح نمی‌شود؛ بعضی از اقشار و بخش‌های صنعتی و کشاورزی مورد حمایت بیشتری قرار می‌گیرند.مرتضی تمدن بدون اشاره به سازوکار طراحی شده از سوی دولت برای اجرای چنین سیاستی افزود: در مرحله دوم هدفمند‌سازی‌ یارانه‌ها یک مفهوم اولیه متأسفانه در ذهن همه ایجاد کردند که مرحله دوم یعنی گران کردن بنزین که اصلاً اینطور نیست.

به گزارش فارس، استاندار تهران توضیح داد: در مرحله دوم هدفمند کردن یارانه‌ها بحث عادلانه پرداخت کردن میزان یارانه‌ها مطرح است به این معنی که کسانی که تمکن مالی دارند، داوطلبانه اجازه دهند به افرادی که استحقاق دریافت یارانه را دارند پرداخت بیشتری انجام شود.استاندار تهران گفت:در بحث واقعی کردن قیمت‌ها، قیمت‌ها تبعیضی خواهد بود. به گزارش همشهری پیش از این قرار بود قیمت‌های تبعیضی حامل‌های انرژی برای بخش‌های اقتصادی اجرا شود اما اظهارات استاندار تهران مبنی بر تسری این سیاست به مردم ابهام‌برانگیز است که چگونه می‌توان حامل‌های انرژی یا سیاست‌های حمایتی را به‌صورت تبعیض‌آمیز اجرا کرد درحالی‌که قانون به صراحت بر اجرای یکسان قانون تاکید دارد.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×