اخبار فرش ماشینی
موضوعات داغ

توسعه بازار فرش نیازمند بازاریابی، خلق ارزش و سلیقه یابی است

به گزارش مجله نساجی کهن به نقل از خبرنگار مهر، فرحناز رافع در مراسم رونمایی از سند رسمی ثبت جهانی فرش یک پود سنندج در دانشگاه کردستان اظهار کرد: طرح، رنگ و نقشه بیشتر فرش‌ها باید متفاوت باشد تا بازار صادراتی مطلوبی پیدا کند اما نقشه و طرح فرش سنندج برای توسعه بازار نیاز به تغییر ندارد.

وی افزود: توسعه بازار فرش نیازمند بازاریابی، خلق ارزش و سلیقه یابی است و باید فعالان این عرصه تمام توان خود را در این مسیر به کار گیرند.
رافع تصریح کرد: برای فرش دستباف ایرانی نیاز به سلیقه یابی نیست و آنچه مورد نیاز است، خلق ارزش افزوده است.

مسئول مرکز ملی فرش ایران اظهار داشت: از آغاز دولت سیزدهم، رئیس جمهور برای معرفی بیشتر فرش دستباف در سفر هریک از مقامات و رؤسای جمهور کشورهای دیگر به ایران دستور برپایی نمایشگاه فرش دستباف را می‌دهد و تاکنون چندین مورد هم برپا شده است.
رافع خاطرنشان کرد: برای توسعه بازار فروش فرش دستباف سنندج باید تبلیغات گسترده صورت گیرد. وی افزود: جلوگیری از کپی برداری نقشه فرش‌ها از جمله مواردی است که باید همواره مدنظر باشد.
رافع تصریح کرد: با ثبت جهانی فرش سنندج و بیجار دیگر در هر جایی از کشور و یا خارج از کشور اگر نقشه فرش‌های سنندج و بیجار بدون ذکر برند و نام آن تولید شوند، خلاف بوده و پیگرد قانونی خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: آسیب شناسی مدیریت فروش فرش دستباف

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×