مد و پوشاک

ساماندهی مد و لباس آقایان تا پایان دولت دهم

 

ساماندهی مد و لباس آقایان تا پایان دولت دهم

حمید شاه‌آبادی، در برنامه تلویزیونی میدان فرهنگ از واردات مانتو با مجوز کارگروه ساماندهی مدل و لباس و آغاز ساماندهی مد و لباس آقایان تا پایان دولت دهم خبر داد.

برنامه “میدان فرهنگ” برنامه ای با محوریت نقد و بررسی موضوعات داغ فرهنگی است که از شب گذشته، اولین برنامه خود را آغاز کرد. این برنامه از بخش‌های مختلفی برخوردار است و در ۲۶ قسمت، هر هفته میزبان یک شخصیت عرصه فرهنگ و هنر کشور خواهد بود.

میهمان اولین قسمت از این برنامه، حمید شاه آبادی، معاون هنری وزارت ارشاد بود که در مورد کارگروه مد و لباس و دغدغه های این زمینه به بحث و بررسی پرداخت.

وی در بخش‎های مختلف صحبت‌های خود به موضوعات گوناگون در زمینه مد و لباس ایران پرداخت و ضمن ارائه توضیحاتی در خصوص بنیاد ملی مد و لباس و اهداف این بنیاد به مشکلاتی از قبیل فقدان برنامه‌ریزی در زمینه چادر مشکی اشاره کرد و گفت: از فقدان برنامه ریزی در زمینه چادر مشکی رنج می‌بریم و واردات پارچه زیاد و بی‌کیفیت است.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

معاون هنری وزیر ارشاد عملیاتی شدن و ساماندهی مد و لباس را نیازمند صرف زمان دانست و گفت: رسانه ملی و وزارت صنعت در این زمینه کوتاهی کرده‌اند و باید جدی‌تر وارد این حوزه شوند.

شاه آبادی توضیح داد: واردات چادر و برنامه‌ریزی در این مورد برعهده وزارت صنعت، معدن و تجارت است که امیدواریم ورود جدی‌تری به این قضیه داشته باشد. گرچه از صدا و سیما نیز انتظار بیشتری برای فعالیت در بحث مد و لباس می‌رود.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با تاکید بر اینکه از این پس واردات مانتو فقط با مجوز کارگروه ساماندهی مدل و لباس صورت می‌گیرد، گفت: کارگروه مد و لباس پس از دوسال فعالیت، شرایط بهتری را برای همراهی دیگر سازمان‌ها بوجود آورده است و تا پایان دولت دهم شاهد فعالیت و تمرکز بر ساماندهی مدولباس آقایان نیز خواهیم بود.

دبیرخانه کارگروه مد و لباس وظیفه دارد اثر طراحانی که استعداد ارائهٔ طرح را دارند بررسی کرده و حلقهٔ اتصالی باشد بین طراحان برتر و تولیدکنندگان نمونه که توسط اتحادیه پوشاک کشوری در سراسر کشور شناسایی و جمع‌آوری شده‌اند.

برنامه “جنگ فرهنگ” به تهیه‌کنندگی میثم فکری، هفته ای یک بار، ساعت ۲۲.۳۰ روی آنتن شبکه ۳ سیما می‌رود. کامبیز زاهدپور کارگردان و محی‌الدین تقی پور کارگردانی هنری این برنامه را بر عهده دارند و کارگردانی آیتم های مختلف آن به عهده مرتضی مصباح است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×