اخبار نساجی

پیش نویس برنامه راهبردی صنعت، معدن و تجارت منتشر شد

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

پیش نویس برنامه راهبردی صنعت، معدن و تجارت منتشر شد

معاون برنامه ریزی وزیر صنعت، معدن و تجارت از انتشار سند کلان برنامه راهبردی صنعت، معدن و تجارت خبر داد.

سید رضا فاطمی امین اضافه کرد : کلیات برنامه حدود ۲۳۰ صفحه است اما در نسخه چکیده آن که حدود ۴۰ صفحه است، سهم هر رشته از ارزش افزوده کشور در افق ۱۴۰۴ و ترکیب سبد صنعتی مشخص شده و اهداف هم برای بخش صنعت، معدن و هم تجارت تعیین و راهبردها نیز مشخص شده است.

وی گفت: طی هفته های آتی این پیش نویس را برای جمعی از دانشگاهیان و صاحبان صنایع خواهیم فرستاد تا جمع بندی نهایی و تا پایان شهریور ماه رونمایی شود.

فاطمی امین با اشاره به ماده ۱۵۰ برنامه پنجم توسعه که تدوین برنامه راهبردی را با کمک معاونت برنامه ریزی ریاست جمهوری برای وزارت صنعت، معدن و تجارت تکلیف کرده است اظهار کرد: پیش نویس این برنامه برای دفتر اقتصادی معاونت برنامه ریزی و راهبردی رییس جمهور و نیز دفتر الگوی اسلامی – ایرانی پیشرفت ریاست جمهوری، مرکز بررسی استراتژیک ریاست جمهوری و نیزمدیران و مشاورین سابق ارسال شده و نظرات اقتصاد دانان برجسته نیز اخذ شده است.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

وی با بیان اینکه در مراحل تدوین برنامه ۲۳۰ جلسه هم اندیشی با حضور صاحبان صنایع، انجمنها، تشکلها در اتاق بازرگانی و خانه های صنعت و معدن ، صاحبنظران استانی و جمع های دانشگاهی برگزار شد، تصریح کرد: به فراخور موضوعات و رشته ها ذینفعان را درگیر کردیم و به طور متوسط ۳۰ جلسه با تشکلهای مهم رشته های مربوط برگزار شد.

به گفته معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت ، با وجودی که برنامه با همکاری و اخذ نظرات صاحبنظران تهیه شد اما لازم بود برای ایجاد وفاق درکل برنامه، شاکله نهایی نیز مجددا در معرض نقد و نظر قرار گیرد، نکاتی اضافه شود و در ادبیات و روش تحقیق کار اعمال شود.

فاطمی امین افزود: پیش نویس چند سند از جمله برنامه کلان صنعت ، معدن و تجارت منتشر شد و به دنبال آن، با زمان بندی انجام شده، برنامه همه رشته های صنعتی از جمله صنایع غذایی، صنایع حمل و نقل و خودرو، شیمیایی و فلزات و…. را به تدریج رونمایی می کنیم .

وی افزود: برای بسیاری از تشکلها نگاه مشارکتی وزارتخانه در تدوین برنامه بسیار جالب بود و با استقبال مواجه شد و مسلما دراجرا هم همکاری خواهند داشت.

به بیان این مقام مسوول، سند راهبرد توسعه صنعتی بعد از ادغام دو وزارتخانه صنایع و معادن و بازرگانی با نگاه فرصتها و موضوعات جدید، مهندسی مجدد شد و برنامه راهبردی صنعت ، معدن و تجارت شکل گرفت.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
×