اخبار نساجی

سال ۲۰۱۵ ایران با سونامی سرطان روبه‌رو می‌شود

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

عضو انجمن سرطان‌شناسی آمریکا گفت: سال ۲۰۱۵ ایران با سونامی سرطان روبه‌رو می‌شود.

به گزارش ایسنا، “پروفسور ناصر پارسا” در جمع اساتید و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد بروجرد رشد علوم، به ویژه در زمینه صنعت و پزشکی را در یک‌صد سال پیش شگفت‌انگیز برشمرد و افزود: شیوه درمان در پزشکی تا به حال تجویز و خوراندن یک دارو برای همه بیماران مشابه بوده است.

وی ادامه داد: اما در دهه آینده درمان بیماران بر اساس تنوع ژنتیکی افراد است بدین ترتیب که هر فرد داروی خاص خود را برای همان بیماری دریافت می‌کند و چون از این طریق بیماری به سرعت تشخیص داده می‌شود بنابراین زمان درمان و معالجه نیز کوتاه‌تر می‌شود.

عضو انجمن سرطان‌شناسی آمریکا با تاکید بر علوم کاربردی تصریح کرد: فعالیت‌های پژوهشی کاربردی هم برای جامعه سودمند است.

پروفسور پارسا ادامه داد: به طور مثال تولید دارو ممکن است میلیاردها دلار برای دانشگاه یا یک بخش تحقیقاتی درآمد ایجاد کند که با درآمد آن می‌توان پروژه‌های دیگر را حمایت کرد.

وی با بیان اینکه سلامت یک کشور و پیشرفت آن، یک رابطه دو طرفه است که به همه وابسته‌اند، خاطرنشان کرد: تأثیر محیط زندگی بر بیماری‌ها مهم است.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

عضو انجمن سرطان‌شناسی آمریکا افزود: بیماری‌ها زاییده مشکلات محیطی است و امروز محیط زیست ما به طور کلی آلوده و شمار بیماران سرطانی به خصوص در ایران رو به رشد است و ۳ سال دیگر در سال ۲۰۱۵ ایران با سونامی سرطان روبه‌رو می‌شود.

پروفسور پارسا همچنین از کاهش سن ابتلاء به سرطان سینه در ایران خبر داد و گفت: سن سرطان سینه در زنان ایرانی از ۳۰ به ۱۵ سال کاهش یافته است و ما باید با بررسی آب، هوا، تغذیه و محیط زیست به علت بروز این واقعه پی ببریم.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×