اخبار نساجی

نیکزاد: بیرون راندن آمریکا، موفقیتی برای دولت و مردم عراق است

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

نیکزاد: بیرون راندن آمریکا، موفقیتی برای دولت و مردم عراق است

 

تهران –وزیر راه و شهرسازی گفت : بیرون راندن نیروهای آمریکایی از خاک عراق موفقیت بزرگی برای دولت و مردم این کشور محسوب می شود و اکنون زمینه توسعه و آبادانی عراق فراهم شده است .

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، علی نیکزاد روز سه شنبه در دیدار با ‘ محمد صاحب الدراجی’ وزیر مسکن و آبادانی عراق در محل وزارت راه وشهرسازی اظهار داشت :جمهوری اسلامی ایران طالب عراق امن ،با ثبات و پایدار و پیشرفته است و با همه همسایگان خود نیز روابط دوستانه دارد .

وی افزود : اکنون توان مهندسی و فعالیت حرفه ای ۲۳۰ هزار مهندس در ایران در چارچوب قوانین و مقررات جاری امکان رشد ساخت و ساز در قالب طرح مسکن مهر را فراهم ساخته و اکنون پروژه کلان دو میلیون و ۷۰۰ هزار واحد مسکونی در بخش شهر و روستا در حال اجرا است.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

نیکزاد ،آمادگی شرکتهای فنی ومهندسی جمهوری اسلامی ایران برای ساخت واحد های مسکونی در کوتاه ترین زمان با کیفیت و استاندارد مشخص در عراق را اعلام کرد .

وی با بیان اینکه در زمان حاضر سالانه ۷۸ میلیون تن سیمان در کشورمان تولید می شود ، گفت : شرکتهای ایرانی برای احداث کارخانه تولید سیمان در عراق آمادگی دارند .

وزیر راه وشهرسازی در این نشست تاکید کرد : عزم ایران برای اجرایی ساختن توافق های امضا شده بین دو کشور در زمینه های مختلف جدی است و اکنون بیش از شش هزار انبوه ساز مسکن در ایران قابلیت و توانایی لازم برای ساخت وساز در عراق را دارند.

به گفته وی ، چنانچه با یکدیگر در زمینه نقشه واحد های مسکونی قابل احداث ، قیمت ساخت و مدت زمان اجرا به توافق لازم دست یابیم ،شرکتهای ایرانی به زودی کار خود را آغاز می کنند .

وی از برنامه ریزی برای تولید مصالح ساختمانی توسط بنیاد مسکن ، همکاری برای ایجاد و فعالیت مرکز تحقیقات راه و مسکن وشهرسازی در عراق ، توافق برای قرار داد قطعی احداث خانه های مورد نیاز در این کشور ، معرفی شرکتهای مورد تایید این وزارتخانه برای پروژه های ذیربط و عرضه مصالح ساختمانی به شکل نقد واقساط به عراق ، فعالیت اعضای جامعه مهندسان مشاور ایران در این کشور برای طراحی ونظارت در کنار پروژه ها و تاسیس شرکت مشترک در این حوزه را به عنوان محورهای مورد نظر به همتای عراقی پیشنهاد داد .

هیات عراقی که به سرپرستی وزیر مسکن وآبادانی این کشور از ۲۹ بهمن ماه به ایران آمده است ، تا ششم اسفند در کشورمان حضور خواهند داشت و با مقامهای ذیربط مذاکرات لازم برای جلب همکاری های مورد نیاز به عمل خواهد آورد .

انتظار می رود دو کشور در پایان سفر هیات عراقی تفاهم نامه هایی در زمینه راه و مسکن را امضا کنند .

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×