اخبار نساجی

با فروشندگان فاکتور مالیات برخورد می کنیم

چندی است که نغمه مشمولیت خرده فروشان برای پرداخت مالیات بر ارزش افزوده به گوش می رسد اما با توجه به چالش های موجود در مسیر اجرای این قانون در گام های گذشته همچون بحث آموزش و اطلاع رسانی که گاه جدی بوده، سازمان امور مالیاتی بر آموزش، اطلاع رسانی و فراهم کردن امکاناتی چون دستگاه پوز در سطح خرده فروشان تاکید دارد و همچنان زمان اجرای قانون برای این دسته از بازاریان را مشخص نکرده است.

به اعتقاد مدیران سازمان امور مالیاتی صنف هایی که در آنها اقتصاد زیرزمینی رشد بیشتر داشته در برابر شفاف شدن معاملات و اجرای قانون مقاومت می کنند که در این مورد می توان به مقاومت صنف های طلافروشی و پارچه فروشی اشاره کرد؛ از سوی دیگر شاهدیم که برخی شرکت های سودجو نیز از آب گل آلود ماهی گرفته و اقدام به فروش فاکتور مالیات بر ارزش افزوده با نرخ یک درصد سود می کنند.

در این بین رییس سازمان امور مالیاتی در گفت وگو با خبرنگار اصناف خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به بررسی این دو موضوع یعنی مالیات خرده فروشان و فاکتور فروشی پرداخت.

علی عسکری درباره زمان مشمول شدن خرده فروش ها در مالیات بر ارزش افزوده گفت: احتمالا سال آینده مشمول می شوند که البته دو سه ماه قبل اعلام می کنیم اما زمان مشمولیت این افراد اول سال آینده نیست.

وی در واکنش به فروش فاکتور مالیات بر ارزش افزوده از سوی برخی شرکت ها نیز اظهار کرد: این کار غیر قانونی است؛ برنامه ریزی داریم که بتوانیم با این گونه اشخاص که در نظام اقتصادی کشور مداخله کنند برخورد کنیم.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا تاکنون با کسی برخورد کرده اید، گفت: داریم برنامه ریزی می کنیم که این اقدام را انجام دهیم.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

به گزارش ایسنا لایحه مالیات بر ارزش افزوده، مشتمل بر ۵۳ ماده و ۴۷ تبصره در نشست ۱۷ اردیبهشت ۸۷ کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی طبق اصل ۸۵ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران تصویب شد. پس از موافقت مجلس شورای اسلامی با اجرای آزمایشی آن به مدت پنج سال، لایحه مالیات بر ارزش افزوده در خرداد ماه ۱۳۸۷ به تایید شورای نگهبان رسید و سپس به عنوان قانون از سوی مجلس به دولت ابلاغ شد. این قانون از ابتدای مهرماه ۱۳۸۷ به دنبال حذف قانون تجمیع عوارض در سراسر کشور به اجرا درآمده است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×