مد و پوشاک

ساخت دستکش چرمی با قابلیت‌های تلفن واقعی

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

ساخت دستکش چرمی با قابلیت‌های تلفن واقعی

گروهی از محققان انگلیسی دستکش هوشمندی اختراع کرده‌اند که کاربر می‌تواند پس از پوشیدن آن، دست خود را کنار گوش و دهانش قرار داده و تماس‌های تلفنی را برقرار کند.

یکی از عادات قدیمی مردم برای نشان دادن علامت گفت‌وگوی تلفنی گرفتن دست در کنار صورت به‌گونه‌ای بود که سه انگشت وسط خم می‌شد و دو انگشت دیگر در کنار گوش و دهان قرار می‌گرفت تا فرد حالت گوشی تلفن را با دست خود نشان دهد.

به دنبال انتشار اخباری در مورد ساعت هوشمند اپل و عینک هوشمند گوگل، “سین مایلز”(Sean Miles) که یک طراح انگلیسی در شرکت Designworks است، یک دستکش چرمی ساخته است که می‌تواند به عنوان تلفن هم مورد استفاده قرار گیرد.

در این دستکش انگشت شست به عنوان اسپیکر برای گوش دادن به صدای طرف مقابل مورد استفاده قرار می‌گیرد و انگشت کوچک هم به عنوان میکروفون به کار می‌رود.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

مایلز در این دستکش از یک گیرنده بلوتوث استفاده کرده است که می‌تواند به صورت بی‌سیم به هر تلفنی متصل شود و علاوه بر این،‌ یک سیستم ورودی USB به کار گرفته شده است که انرژی مورد نیاز دستکش را شارژ می‌کند.

در بخش انگشت کوچک این دستکش یک میکروفون کار گذاشته شده است و در بخش انگشت شست هم یک بلندگوی کوچک وجود دارد و مایلز در این سیستم سعی کرده است از یک فرآیند طبیعی برای برقراری تماس‌های تلفنی بهره ببرد.

این طراح در خصوص محصول جدید خود توضیح داد: «مشکل ما برای ساخت این محصول استفاده از سیستم‌های الکترونیکی بود که بتوان آن‌ها را در یک دستکش معمولی به کار برد».

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×