اخبار فرش ماشینی

اخبار فرش ماشینی » صادرات گمرک اصفهان و رشد ۱۰۸ درصدی

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

اخبار فرش ماشینی

اخبار فرش ماشینی :: مدیر کل گمرک اصفهان گفت:صادرات این استان در دو ماه نخست سالجاری در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از لحاظ وزن ۷۶ درصد افزایش و از حیث ارزش ۱۰۸ درصد رشد داشته است .

 

به نقل از روابط عمومی اداره کل گمرک استان اصفهان، ‘اسدلله احمدی ونهری’ افزود:در فروردین و اردیبهشت سالجاری از گمرک استان اصفهان ۲۲۸ هزار و ۲۹۰ تن کالا به ارزش ۲۴۳ میلیون و ۹۹۶ هزار دلار کالا صادر شده است.

وی اضافه کرد:بخش صنعتی و شیمیایی با اختصاص ۹۶ درصد از وزن و ۶۶درصد از ارزش بیشترین سهم را در این مدت داشته است.

وی اظهار داشت: سهم بخش صنایع دستی شامل فرش دستباف، مصنوعات گرانبها شامل طلا و نقره و سایر صنایع دستی از لحاظ ارزش ۳۰درصد کل صادرات گمرکات استان اصفهان و به میزان ۷۳ میلیون و ۳۸۷ هزار دلار بوده است.

وی با بیان اینکه صادرات اداره کل گمرک اصفهان در دو ماه نخست سالجاری شامل ۱۲۶ نوع کالا به ۳۶ کشور جهان بوده است، افزود:افغانستان با ۸۳ میلیون و ۴۹۲ هزار دلار کالا از طریق گمرک استان جایگاه اول را در بین ۳۶ کشور به خود اختصاص داد.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

وی اضافه کرد: امارات با وارد کردن ۷۱ میلیون و ۶۷ هزار دلار و عراق با ۵۸ میلیون و ۵۴۵ هزار دلار در جایگاه سوم قرار دارد.

به گفته مدیر کل گمرک اصفهان، مصنوعات طلا و نقره با ۶۸ میلیون و ۵۲۲ هزار دلار، آهن آلات و فولاد با ۴۴ میلیون و ۲۸۰ هزار دلار و فرش ماشینی با ۲۲ میلیون و ۷۶۷ هزار دلار عمده ترین اقلام صادراتی گمرکات استان اصفهان بوده است.

وی با بیان اینکه در مدت یاد شده ۱۳ هزار ۲۹۴تن کالا به ارزش ۴۲ میلیون و ۹۹۳ هزار دلار وارد گمرک استان شده است، اضافه کرد: نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر وزن ۵۴ درصد و از لحاظ ارزش ۶۲ درصد کاهش داشته است .

به گفته وی،عمده ترین کالاهای وارداتی به این گمرک، ماشین آلات صنعتی با ۲۲ میلیون و ۶۴۴ هزار دلار، لوازم برقی صنعتی سه میلیون و ۵۱۷ هزار دلار و مواد اولیه پلاستیک با دو میلیون ۷۹۸ هزار دلار بوده است .

احمدی ونهری گفت: عمده ترین صادر کنندگان کالا به مقصد گمرک اصفهان، چین با ۱۰ میلیون و ۴۱۱ هزار دلار ،ترکیه با هشت میلیون ۴۴۲ هزار دلار و آلمان با هشت میلیون و ۴۹ هزار دلار بوده است.

به گفته وی، ۱۰۷ فقره پرونده مظنون به قاچاق با ارزش ۱۸ میلیارد و ۹۲ میلیون ریال در واحد قضایی تشکیل شده است که از حیث تعداد ۴۰ درصد کاهش و از نظر ارزش ۴۳ درصد کاهش را نسبت به مدت مشابه سال گذشته داشته است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×