اخبار فرش ماشینی

نعمت زاده : صادرات فرش بیشتر می شود

وزیر صنعت، معدن و تجارت در زمینه برنامه های دولت تدبیر و امید برای توسعه صادرات فرش گفت : دولت تازه کارش را آغاز کرده است و قطعاً حامی تولید و رفع موانع تولید هستیم.

به گزارش خبرنگار واحد مرکزی خبر؛ محمدرضا نعمت زاده در حاشیه بیست و دومین نمایشگاه بین المللی فرش دستباف افزود : فرش به عنوان صنعت و هنرقدیمی در کشور مطرح است و با کمک دست اندرکاران تلاش می کنیم که موانع موجود بر سر راه صادرات فرش برطرف شود.

نعمت زاده در باره تنزل ارزشی و وزنی صادرات فرش گفت: به نظر می رسد در این چند ماه اخیر، موانعی از لحاظ مقررات و برگشت ارز بوده است که با برطرف شدن آن ، صادرات فرش بهبود می یابد.

وی تصریح کرد : ارزش گذاریهایی که در گمرک انجام می گیرد بسیار کمتر از ارزش واقعی صادرات فرش است و در آینده موانع را برطرف می کنیم تا صادرکنندگان به راحتی بتوانند قیمت های واقعی را اعلام کنند و گمرک نیز همان را لحاظ کند.

نعمت زاده اظهار کرد : هیچ قانونی برای پیمان سپاری ارزی صادرکنندگان وجود ندارد و تنها سال گذشته دولت یک مصوبه داشته است که ما نیز درخواست لغو آن را داده ایم و با لغو آن ارز صادرکنندگان دراختیار خودشان خواهد بود.

وی ادامه داد : ارز صادرکنندگان به صورت طبیعی به کشور برمی گردد اما اینکه بخواهیم به صورت دولتی و کنترل شده و با تعهد ، این ارز را برگردانیم کار غلطی است.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

نعمت زاده همچنین ظرفیت صادرات فرش را حدود ششصد میلیون دلار در سال گذشته اعلام کرد و از امکان افزایش آن به یک میلیارد دلار خبر داد و گفت : اما مشکل همان تحریم است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×