اخبار فرش ماشینیاسلاید شوجذاب‌ترین‌هانساجی و مردم

رییس اتحادیه فروشندگان فرش ماشینی و موکت تهران مطرح کرد حل مشکل فروش فرش در «هایپرها»

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

رییس اتحادیه فروشندگان فرش ماشینی و موکت تهران، عرضه فرش‌های ماشینی در طرح و رنگ‌های متنوع با قیمت و کیفیت مناسب را از دلایل توجه و اقبال خریداران عنوان کرد.

به گزارش مجله نساجی کهن به نقل از اتاق اصناف تهران، رییس اتحادیه فروشندگان فرش ماشینی و موکت تهران، عرضه فرش‌های ماشینی در طرح و رنگ‌های متنوع با قیمت و کیفیت مناسب را از دلایل توجه و اقبال خریداران عنوان کرد. محمدهادی کمالیان با بیان این مطلب گفت: تولید و عرضه فرش‌های ماشینی در رنگ و طرح‌های متنوع در کنار قیمت و کیفیت قابل قبول باعث روی آوردن مردم به خرید و فروش کردن خانه‌های خود با فرش‌های ماشینی شده است. او با اشاره به اشباع بازار از فرش ماشینی و پاسخگویی بازار به همه سلایق و عدم افزایش نرخ در پایان سال، افزود: بازار فرش ماشینی قابلیت پاسخگویی و تامین هرنوع سلیقه‌ای را داراست و امسال هیچ افزایش قیمتی را در این بخش نداشتیم. این فعال صنفی ادامه داد: بالغ بر ۸۰۰ کارخانه کوچک و بزرگ تولید فرش ماشینی در کشور فعال هستند، برخی از این کارخانجات تنها در حوزه بافت و برخی تمام سیکل تولید فرش از بافت تا رنگ آمیزی و عرضه به بازار را انجام می‌دهند. به گزارش اتاق اصناف تهران، رییس اتحادیه فروشندگان فرش ماشینی و موکت تهران از فعالیت حدود ۷۰۰واحد صنفی با جواز کسب تحت پوشش اتحادیه خبر داد و اظهار داشت: از خریداران و مردم عزیز می‌خواهم قبل از خرید حتما اطلاعات کافی در خصوص فرشی که به دنبال خرید آن هستند، از قبیل کیفیت وقیمت، داشته و با اطلاعات کافی به بازار مراجعه کنند. ضمن اینکه حتما خرید خود را از واحدهای صنفی دارای جواز کسب و تحت پوشش اتحادیه انجام دهند تا در خرید از نظر کیفیت و قیمت فرشی که تهیه می‌کنند، حقوق شان لحاظ شود و در صورت شکایت از تخلفات احتمالی نیز امکان رسیدگی توسط اتحادیه باشد.

کمالیان خواستار تعیین اتحادیه به عنوان مرجع اعلام قیمت فرش ماشینی و موکت شد و ادامه داد: با توجه به شرایط اقتصادی و کاهش قدرت خرید مردم، غالب اعضای اتحادیه آماده عرضه فرش ماشینی با شرایط اقساطی و بدون سود هستند. رییس اتحادیه فرش ماشینی و موکت با رد هرگونه زیان استفاده از فرش ماشینی در سلامتی مصرف‌کنندگان، در خصوص مشکلات فعالیت هایپرهای فروش فرش‌های ماشینی برای واحدهای صنفی تحت پوشش اتحادیه گفت: هایپرها با تعیین نرخ بالا برای فرش‌های خود و تبلیغات فراگیر درخصوص تخفیف‌های غیر واقعی و با استفاده از ناآگاهی مردم باعث ایجاد مشکل در کسب وکار و به هم ریختگی نظم بازار برای اعضای اتحادیه و جذب بخش عمده‌ای از بازار به سمت خود می‌شدند، به نحوی که قیمت‌های اعلام شده بعد از تخفیف‌ها به نرخ کف بازار و قیمت واحدهای صنفی می‌رسید و شکایات زیادی نیز از فعالیت این هایپرها به اتحادیه می‌رسید که با هماهنگی اتاق اصناف تهران و مکاتبه با مراجع ذی‌ربط تا حدودی این مشکل مرتفع شد.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×