اخبار نساجی

هیات تجاری اتاق تهران راهی قطر شد / نشست مشترک روسای اتاق های تهران و قطر

 

هیات تجاری اتاق تهران راهی قطر شد / نشست مشترک روسای اتاق های تهران و قطر

رییس اتاق تهران که روز گذشته در راس هیاتی تجاری به قطر سفر کرده است با “محمد الکواری” نایب رییس اول اتاق قطر و فعالان اقتصادی این کشور دیدار و در خصوص توسعه همکاری های فنی وتجاری گفت و گو کرد.

به گزارش سایت خبری اتاق بازرگانی و صنایع و معادن تهران، اعضای هیات رییسه اتاق تهران که در طول دو سال گذشته، توسعه مناسبات اقتصادی و تجاری با همسایگان را در دستور کار قرار داده اند، این بار عازم قطر شدند. هیات تجاری ایران و قطر در این دیدار نسبت به توسعه مراودات تجاری با یکدیگر به مذاکره پرداختند. طرفین همچنین تشکیل شورای مشترک تجاری بازرگانی ایران – قطر را در آینده نزدیک مورد تاکید قرار دادند.

در ابتدای این نشست، “محمد الکواری” نایب رییس قطر ضمن خوشامدگویی به هیات تجاری ایران به روابط دیرینه بازرگانی ایران و قطر اشاره کرد و گفت که ایران نقش ارزنده ای در پیشرفت و سازندگی قطر داشته است و همچنان خواستار مشارکت فعالان تجاری ایران در فعالیت های اقتصادی این کشور شد. مشارکت در فعالیت های اقتصادی قطر که به گفته نایب رییس اتاق قطر در حال جهش بزرگ در عرصع عمران و سازندگی است. او با تاکید براینکه «ایرانیان در تاسیس و خیزش این کشور سهیم بوده اند» گفت: «ما به دنبال ارائه تسهیلات به فعالان اقتصادی ایرانی در برهه سازندگی قطر هستیم.» رییس اتاق تهران نیز سخنانش را با اشاره ای به روابط تاریخی و اقتصادی ایران و قطر آغاز کرد و گفت:« ما براین عقیده هستیم که شرایط همچنان برای توسعه هرچه بیشتر روابط اقتصادی فراهم است.»

“یحیی آل اسحاق” در ادامه سخنانش به نتیجه انتخابات ۲۴ خرداد ماه اشاره کرد و گفت که در انتخابات اخیر جمهوری اسلامی ایران و روی کار آمدن دکتر حسن روحانی، تحولی مشهود در بعد منطقه ای و جهانی رخ داد که شایسته است از این فرصت ایجاد شده بهره برداری خوبی صورت گیرد. آل اسحاق در ادامه به معرفی توانمندی های ایران در حوزه های صنایع غذایی، کالاهای مصرفی ، راه آهن، خدمات فنی و مهندسی، حمل و نقل، حوزه های نفت و گاز و همچنین محصولات تولیدی ایران پرداخت و گفت: «این محصولات از لحاظ قیمت و کیفیت قابلیت رقابت با محصولات مشابه کشورهای خارجی را نیز داراست و این ظرفیت به دلیل مهیا شدن امکانات نرم افزاری، سخت افزاری و نیز تربیت نیروی انسانی ماهر در ایران فراهم شده است.» رییس اتاق تهران همچنین به عزم دولت نسبت به واگذاری فعالیت های اقتصادی به بخش خصوصی و نیز ظرفیت های قانون سرمایه گذاری خارجی در ایران اشاره کرد و از آمادگی ایران برای پذیرش مشارکت شرکت های سرمایه گذار خارجی با تاکید بر ضمانت بازگشت اصل سرمایه و سود آن سخن گفت.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

در این نشست، رییس اتاق تهران از رییس و اعضای اتاق قطر جهت سفر به ایران دعوت کرد که مورد استقبال قرار گرفت. آل اسحاق قرار است ، در ادامه این دیدار با “شیخ احمد بن جاسم بن محمد آل ثانی” وزیر اقتصاد و تجارت قطر نیز به منظور بررسی راه های توسعه همکاری های اقتصادی دو کشور دیدار کند.

لازم به ذکر است هیاتی تجاری متشکل از بازرگانان و صنعتگران و فعالان بخش خصوصی به سرپرستی رئیس اتاق تهران و همراهی چند تن از اعضای هیات رئیسه و معاون اموربین الملل اتاق تهران عازم قطر شده اند تا علاوه بررسی جوانب همکاری های اقتصادی و توسعه این مبادلات با این کشور حوزه خلیج فارس، دیدارهایی مستقیم با فعالان اقتصادی قطری داشته باشند و رودر رو به مذاکره بپردازند. هیات رئیسه اتاق تهران نیز در این سفر با مقامات دولتی و بخش خصوصی قطر به مذاکره خواهد پرداخت.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×