اخبار نساجی

تسهیل بهره گیری از ابزارهای تامین مالی برای بنگاه های تولیدی

 

تسهیل بهره گیری از ابزارهای تامین مالی برای بنگاه های تولیدی

تهران – وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: استفاده از ابزارهایی نظیر صکوک و اوراق مشارکت برای بنگاه های فعال در راستای حمایت از تولید تسهیل می شود.

‘سید شمس الدین حسینی’ روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: قرار است امتیازات بیشتری برای تامین مالی شرکت های بورسی ارایه شود.

وی اظهار داشت: سهامداران پس از سرمایه گذاری در بازار سرمایه از اتخاذ تصمیم های کوتاه مدت خودداری کنند، زیرا در این صورت امکان متضرر شدن تعداد زیادی سرمایه گذار و انتفاع تعداد محدودی از آنها وجود دارد.

حسینی با بیان آن که، دولت و دستگاهای اقتصادی دولت همانند سازمان سرمایه گذاری خارجی، بانک مرکزی و وزارت امور اقتصادی و دارایی از بازار سرمایه حمایت می کنند، تصریح کرد: دولت مزایا و امتیازاتی را با توجه به شفافیت شرکت های بورسی در اعطای تسهیلات برای این شرکت ها قائل خواهد شد.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

وی با اشاره به انعقاد تفاهم نامه فی ما بین صندوق توسعه ملی و بازار سرمایه، افزود: نوسانات بازار سرمایه نباید روی تصمیم سرمایه گذاران اثر گذار باشد.

سخنگوی اقتصادی دولت گفت: سرمایه گذاران در بازار سرمایه در صورت تداوم حضور از بازار بهره خواهند برد، هر چند که این امکان وجود دارد که در مقطعی نوسان به زیان آنها شود، اما زمانی این نوسان به زیان آنها خواهد شد که رفتار هیجانی داشته باشند.

وی با بیان آن که، حتی در روزهایی که شاخص بورس حالتی شتابان داشت به سرمایه گذاران توصیه می شد که حضورشان در بورس باید بر اساس آگاهی و مشورت باشد، گفت: مبادا سرمایه گذاران با یک نوسان کوتاه اقدام به تصمیم گیری کنند.

سخنگوی اقتصادی دولت ادامه داد: حضور شخصیت ها و شرکت های حقوقی در بورس پایدار است و دولت برای حمایت از این بخش های جلساتی را با آنها برگزار کرده است.

وی اظهار داشت: نوسانات بازار سرمایه در ماه های گذشته به دلیل فشار تحریم بر روی برخی از بنگاه های اقتصادی و جو روانی نامناسب بر این بازار بوده است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×