اخبار نساجی

ادامه رشد قیمت محصولات کشاورزی در جهان تا ۱۰ سال آینده

ادامه رشد قیمت محصولات کشاورزی در جهان تا ۱۰ سال آینده فائو پیش بینی کرد با افزایش مصرف و کاهش آهنگ رشد تولیدات کشاوری قیمت جهانی محصولات کشاورزی تا ده سال آینده افزایش خواهد یافت.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از رویترز ، سازمان جهانی خواروبار و کشاورزی موسوم به فائو در گزارش مشترکی با سازمان توسعه و همکاری اقتصادی اعلام کرد قیمت جهانی مواد غذایی و محصولات کشاورزی تا ده سال آینده نیز افزایش خواهد یافت .

رشد فزاینده تقاضا در کشورهای در حال توسعه و نو ظهور تاثیر زیادی بر رشد قیمت جهانی محصولات کشاورزی تا ده سال آینده خواهد داشت . بر اساس این گزارش ، رشد در آمد در کشورهای نو ظهور تاثیر زیادی بر افزایش تقاضای محصولات کشاورزی و مواد غذایی خواهد داشت و در این مدت رشد سطح ذخایر جهانی غلات و محصولات کشاورزی با چالشهای زیادی روبرو خواهد شد .

بر این اساس ، قیمت اسمی محصولات کشاورزی و مواد غذایی تا ده سال آینده افزایش خواهد یافت ولی قیمت واقعی این اقلام با کاهش روبرو خواهد شد یا بدون تغییر خواهد بود ولی نسبت به دهه گذشته با رشد ۱۰ تا ۳۰ درصدی روبرو می شود .

این گزارش افزود ، افزایش قیمت محصولات کشاورزی و مواد غذایی تاثیر زیادی در وقوع بهار عربی در کشورهای آفریقایی و خاور میانه داشته است . بر اساس گزارش فائو قیمت محصولات کشاورزی طی سه ماه اخیر کاهش داشته است ولی پیش بینی می شود بار دیگر طی ماه جولای ۲۰۱۲ میلادی با افزایش روبرو شود .

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

خشکسالی در آمریکا و کاهش تولید ذرت و غلات تاثیر زیادی بر افزایش مجدد قیمت محصولات کشاورزی خواهد داشت . پیش بینی می شود رشد تولید محصولات کشاورزی طی ده سال آینده به کمتر از ۱.۷ درصد در سال برسد. این رقم در ده سال گذشته به بیش از ۲ درصد رسیده است .

به اعتقاد کارشناسان اقتصادی فائو افزایش مصرف گوشت قرمز و روغن های گیاهی در کشورهای در حال توسعه و نو ظهور تاثیر زیادی بر افزایش قیمت محصولات کشاورزی تا ده سال آینده خواهد داشت .

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×