اخبار نساجی

تعیین ارزش گمرکی بیش از ۱۲۰۰ قلم کالای صادراتی

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

تعیین ارزش گمرکی بیش از 1200 قلم کالای صادراتی

    مدیرکل دفتر بررسی و تعیین ارزش گمرکی گمرک ایران گفت: ارزش گمرکی بیش از ۱۲۰۰ قلم کالای صادراتی از دیماه سال ۹۱ تاکنون با برگزاری بیش از ۴۰ جلسه کاری، تعیین و اعلام شد.

به گزارش مهر، رسول کوهستانی پزوه با اعلام این مطلب گفت: از زمان واگذاری مسئولیت تعیین ارزش کالاهای صادراتی به گمرک (دیماه سال ۹۱) تاکنون ۱۲۲۹ قلم کالای صادراتی از سوی کارگروه تعیین ارزش گمرکی ارزشگذاری و به گمرکات اجرایی ابلاغ شده است.

مدیرکل دفتر بررسی و تعیین ارزش گمرکی با تشریح نحوه ارزشگذاری گروه‌های مختلف کالایی از جمله محصولات صنعتی، نفتی، پتروشیمی، معدنی، فلزات و محصولات آن، غذایی، خدمات فنی و مهندسی و … افزود: انواع فرش دستباف و فرش ماشینی و سیمان و ماکارونی، سالامبور و وت‌ بلو و سنگ‌آهن اقلام عمده و مهم صادراتی هستند که بروزرسانی و تعیین ارزش شده است.

کوهستانی یادآور شد: فایل جدید ارزش کالاهای صادراتی (۹۲.۰۹.۱۳) از طریق پورتال گمرک جهت گمرکات اجرایی و صادرکنندگان قابل دسترسی و بهره‌برداری است. وی بروزرسانی و تعیین دقیق ارزش کالاهای صادراتی را از مهم ترین وظایف کارگروه تعیین ارزش گمرکی دانست و با اشاره به تصویب و ابلاغ شیوه‌نامه کاری این کارگروه اظهار داشت: اتحادیه‌ها، تشکل‌ها و انجمن‌های تخصصی مربوط و صادرکنندگان می‌توانند با تکمیل فرم‌های مربوط و ارائه مدارک و مستندات، بروزرسانی و تعیین ارزش کالاهای صادراتی خود را درخواست نمایند.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

وی تصریح کرد: اعلام قیمت‌های عمده‌فروشی کالا در بازار داخلی، قیمت‌های بین‌المللی کالا به همراه مستندات مربوط از جمله مدارک و مستندات مورد نیاز در تعیین ارزش گمرکی کالاهای صادراتی است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×