اخبار نساجی

برگزاری جشنواره گیاهان داروئی و محصولات سالم در راستای حمایت از تولید ملی

دومین جشنواره گیاهان داروئی و محصولات سالم با هدف ارتقاء سطح آگاهی مردم نسبت به گیاهان داروئی و نحوه استفاده از آنها و همچنین استفاده از محصولات ارگانیک و سالم در محل بازار گیاهان داروئی شهرداری اصفهان با حضور تولید کنندگان برتر کشوری از امروز آغاز به کار کرد.

به گزارش قدس آنلاین از اصفهان ، مدیر عامل سازمان میادین و ساماندهی مشاغل شهری شهرداری اصفهان در این رابطه گفت: گیاهان داروئی دارای ویژگی منحصر به فردی برای پیشگیری و درمان بیماری هاست از همین رو گیاهان داروئی عامل مهم پایداری سلامت می باشد.
وی ادامه داد: ایران اسلامی مان صاحب طب سنتی در جهان است و اگر گیاهان داروئی در دو بخش تولید و بازار یابی بین المللی توسعه پیدا کند حداقل ۵% تولید ناخالص را تشکیل می دهد.

حکیم فعال افزود: بالغ بر ۵۰ درصد کشورهای صاحب نام از گیاهان داروئی برای در مان بیماریها و پیشگیری استفاده می کنند و استفاده از طب گیاهی امروزه یکی از رویکردهای کشورهای صنعتی شده است.
وی گفت: با توجه نام گذاری سال ۹۱ و فرمایشات مقام معظم رهبری در راستای حمایت از تولید ملی سازمان میادین و ساماندهی مشاغل شهری شهرداری اصفهان سعی نموده تا با برگزاری جشنواره ها و همایش های تخصصی به معرفی هرچه بهتر این صنعت و همچنین تولید کنندگان برتر داخل کشور بپردازد.

سید رضا حکیم فعال گفت: ایجاد رقابت سالم میان تولیدکنندگان برای ارتقای کیفی تولید، استانداردها و معیارهای جهانی، توسعه صادرات گیاهان داروئی، ترویج فرهنگ استفاده از منابع طبیعی به جای محصولات شیمیایی و همچنین جلب مشارکت های مردمی و حرکت به سمت حمایت از تولید ملی؛ از دیگر برنامه های این جشنواره است. در این جشنواره اتحادیه ها، تعاونی ها، شرکت ها و سازمان های تولیدی و صنعتی داخلی و صادر کنندگان گیاهان داروئی حضور دارند.
وی افزود: در این جشنواره انواع گیاهان داروئی، نحوه استفاده، ویژگی ها و فواید این گیاهان، انواع محصولات ارگانیک و سالم بررسی و به شهروندان آموزش داده می شود.

حکیم فعال اضافه کرد: در همین راستا همایشی تحت عنوان گیاهان داروئی، پژوهش، تجارت، سلامت و حمایت از تولید ملی با همکاری دانشگاه آزاد خوراسگان در تاریخ ۱۰/۳/۱۳۹۱ در محل این دانشگاه برگزار خواهد شد.
شایان ذکر است جشنواره گیاهان داروئی و محصولات سالم در راستای حمایت از تولید ملی، ساعت ۸ الی ۲۱ از تاریخ ۸/۳/۱۳۹۱ تا ۱۲/۳/۱۳۹۱ در محل بازار گیاهان داروئی اصفهان واقع در میدان لاله، خیابان پروین، جنب آتش نشانی پذیرای بازدید کنندگان می باشد.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×