اخبار نساجی

رونق تولید محصولات کشاورزی

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

رونق تولید محصولات کشاورزی/ واردات ۳۰ درصد کاهش یافت
وزیر جهاد کشاورزی گفت: با توجه به کاهش واردات ۳۰ درصدی محصولات کشاورزی امسال شاهد رونق تولیدات کشاورزی در کشور خواهیم بود.

به گزارش خبرنگار مهر، صادق خلیلیان پیش ازظهر پنج شنبه در مراسم افتتاح موج شکنهای استانهای هرمزگان و بوشهر در جمع مسئولان کشوری و محلی عنوان کرد: در دو سال اخیر نرخ رشد کشاورزی هشت درصد برآورد شده است که در سال ۹۰ نیز مسیر پیشرفت را برای رسیدن به نقطه مطلوب طی می کنیم.

وی افزود: میزان تولید محصولات کشاورزی در سال ۸۸، ۹۳ میلیون تن بوده است که در سال ۸۹ به ۱۰۷ میلیون تن رسید که پیش بینی ها ۱۱۰ میلیون تن بوده است که امیدواریم در سال ۹۰ تولیدات محصولات کشاورزی به ۱۱۸ میلیون تن برسد، امیدواریم با این حرکت بتوانیم برای کشاورزان رونق و پیشرفت را به ارمغان بیاوریم.

۳۰۰ هزار فرصت شغلی در سال ۹۰

خلیلیان بیان داشت: در سال ۸۹ جهاد کشاورزی با ایجاد ۱۶۰ هزار فرصت شغلی جزو سه دستگاه برتر کشور بود و امسال برنامه ریزی کرده ایم تا ۳۰۰ هزار فرصت شغلی ایجاد نماییم.

وزیر کشاورزی با اشاره به افزایش صادرات محصولات کشاورزی، تصریح کرد: در سال ۸۸ ارزش صادرات محصولات کشاورزی ۳.۸ میلیارد دلار بوده است که این رقم در سال ۸۹ به ۵.۱ میلیارد دلار رسید، که ارزش این میزان صادرات نسبت به سال ۸۸ ، ۲۰ درصد افزایش و از نظر وزنی ۳۰ درصد رشد داشته است.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

کاهش ۳۰ درصد واردات محصولات کشاورزی

به گفته خلیلیان، در کنار افزیش صادرات محصولات کشاورزی، واردات به میزان ۳۰ درصد در سال ۸۹ کاهش یافته که این آمار نشان دهنده یک جهش بزرگ در بخش تولید و خودکفایی محصولات کشاورزی است.

وی با اشاره به افزایش ۱۰۰ درصدی بودجه وزارت جهاد کشاورزی، یادآور شد: با اضافه شدن سهمیه یارانه ها می توانیم پیشرفت چشمگیری را در بخش کشاورزی شاهد باشیم.

وزیر جهاد کشاورزی افزود: در بخش صید و صیادی در سال ۸۸، ۵۰۹ هزار تن ماهی صید شد که در سال گذشته به ۶۵۲ هزار تن رسید و پیش بینی می شود در سال جاری این رقم به ۷۷۰ هزار تن برسد.

وی با تاکید بر ایجاد زیرساختهای توسعه صید و صیادی در کشور، اظهارداشت: افتتاح و بهره برداری از پروژه های موج شکنهای کوچک و بزرگ در سواحل جنوبی کشور می تواند این زیرساختها را فراهم نماید.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×