اخبار نساجی

روند نزولی قیمت سکه ادامه می یابد

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

روند نزولی قیمت سکه ادامه می یابد

رئیس اتحادیه کشوری طلا و جواهر با اشاره به دلایل کاهش قیمت سکه در بازار پیش بینی کرد این روند در روزهای آینده نیز ادامه یابد.

محمد کشتی آرای در گفت وگو با فارس با اشاره به دوره ۵/۲ ماه گذشته و روند قیمت ها در بازار جهانی و داخلی طلا اظهار داشت: در این مدت قیمت طلا در بازارهای جهانی روند ثابتی داشته و تغییرات قیمتی در حد ۵/۱ درصد بوده است.

وی افزود: این ثبات قیمتی نشان می دهد که اتفاق خاصی در اقتصاد دنیا رخ نداده و رکود یا رونق جدیدی را شاهد نیستیم و به همین دلیل نوسانی به قیمت طلا تحمیل نشده است.
کشتی آرای در ادامه گفت: کاهش قیمت ارز در چند روز اخیر کاهش قیمت طلا را در پی داشته و با توجه به آغاز ایام ماه مبارک رمضان حجم داد و ستدهای اقتصادی هم کاهش می یابد و در نتیجه تقاضا برای خرید ارز کاهش یافته و در نتیجه بهای سکه نیز کاهش یافته است.

وی با بیان این که نشانه هایی از ایجاد ثبات در سیاست های بانک مرکزی مشاهده می شود، تصریح کرد: ورود مجلس به بحث ارز، این نوید را می دهد که بازار ارز از شرایط بهتری برخوردار شود.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

وی در ادامه با بیان این که نزدیک شدن به عرضه سکه های پیش فروش شده، قیمت ها را باز هم کاهش خواهد داد، اظهار داشت: در صورت ادامه ثبات قیمت اونس و ارز، عرضه ۲/۲ میلیون قطعه سکه به بازار قیمت ها را کاهش خواهد داد و به نوعی در ایجاد تعادل قیمت ارز و سکه تاثیرگذار خواهد بود. گفتنی است قیمت هر قطعه سکه بهار آزادی طرح جدید طی یک هفته اخیر روند کاهشی داشته و از ۷۲۰ هزار تومان به زیر ۷۰۰ هزار تومان رسیده است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×