اخبار نساجی

سختی راه‌اندازی کسب و کار در کشورهای ASEAN در مقایسه با چین

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

سختی راه‌اندازی کسب و کار در کشورهای ASEAN در مقایسه با چین

کمیته بین‌المللی مشورتی پنبه (ICAC) سختی راه‌اندازی کسب و کار در کشورهای ASEAN را با چین مقایسه و گزارش کرده است.

به گزارش دفتر مطالعات آماری و راهبردی انجمن صنایع نساجی ایران به نقل از کمیته بین‌المللی مشورتی پنبه (ICAC)، به منظور مشخص کردن سختی شروع کسب و کار در کشورها و مقایسه آن‌ها با یکدیگر، دو متغیر را می‌توان مورد استفاده قرار داد: الف) مدت زمانی که برای شروع کسب و کار صرف می‌شود و ب) مدت زمان لازم برای دسترسی به الکتریسیته. جدا از محدودیتی که طبیعت استفاده از این روش به همراه دارد (به عنوان مثال، امکان اندازه‌گیری هیچ هزینه‌ای را به وجود نمی‌آورد و کیفیت خدمات الکتریکی را مورد توجه قرار نمی‌دهد)، یک حدس در مورد اینکه یک شرکت در هریک از کشورها چقدر سریع می‌تواند به بهره‌برداری برسد را به وجود می‌آورد.

بر اساس این گزارش، زمان مورد نیاز برای شروع کسب و کار از طریق زمانی که یک کارآفرین صرف می‌کند تا به طور رسمی ۱۰۰ درصد یک فعالیت صنعتی یا تجاری را راه‌اندازی کند، بطوریکه تمام فرآیندهای مورد نیاز آن کامل باشد، اندازه‌گیری می‌شود. این فرآیندها شامل کسب تمام مجوزها و گواهی‌های مربوطه و تکمیل آگهی‌های و تعهدات مورد نیاز برای شرکت و کارکنان مربوطه می‌باشد. چنانچه شرکتی بطور کامل داخلی نباشد، زمان شروع کسب و کارآن بیشتر از آن‌چه که گزارش می‌شود خواهد بود.

با بررسی زمان (تعداد روز) مورد نیاز برای شروع کسب و کار در کشورهای ASEAN و چین، مشخص شد که سختی شروع کسب و کار در این کشورها بین سال‌های ۲۰۰۴ تا ۲۰۱۳ کاهش یافته است.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

همچنین در سال ۲۰۱۳، حداقل زمان مورد نیاز برای راه‌اندازی یک حرفه ۳ روز است که مربوط به سنگاپور بوده و پس از آن مالزی (۶ روز) قرار دارد.

بر اساس این گزارش، در حال حاضر سختی راه‌اندازی یک کسب و کار در چین (۳۳ روز) مشابه با تایلند (۲۹ روز)، ویتنام (۳۴ روز) و فیلیپین (۳۶ روز) می‌باشد و نیز بیشترین زمان مورد نیاز برای راه‌اندازی کسب و کار در بین کشورهای مورد بررسی، مربوط به کامبوج با ۹۲ روز است و پس از آن لائوس با ۸۵ روز و اندونزی با ۴۷ روز جای دارند.

از سوی دیگر، زمان مورد نیاز برای دریافت الکتریسیته از طریق تعداد روزهایی که به طول می‌انجامد تا یک شرکت به شبکه برق دائمی متصل گردد محاسبه می‌شود. این مدت شامل زمان مربوط به اقدامات لازم برای قرارداد با سازمان نیرو، انجام بازرسی‌های لازم از سوی سازمان نیرو و سایر نهادهای مربوطه و زمان لازم برای راه‌اندازی اتصالات می‌باشد.

بر اساس گزارش کمیته، با بررسی تعداد روزهای لازم برای دریافت الکتریسیته در کشورهای مورد بحث مشخص شد که در سال ۲۰۱۳، تعداد روزهای مورد نیاز برای دریافت الکتریسیته در تمامی کشورها به جز اندونزی، برابر با تعداد روزهای مربوطه در سال ۲۰۱۰ بوده است. این در حالی است که هم‌اکنون در اندونزی تعداد روزهای مربوطه بیشتر شده است.

شایان ذکر است که کمترین زمان لازم برای دریافت برق مربوط به تایلند (۳۵ روز)، سنگاپور (۳۶روز)، مالزی (۴۶ روز) و فیلیپین (۵۰ روز) بوده و بیشترین زمان مربوط به کامبوج (۱۸۳ روز)، چین (۱۴۵ روز)، لائوس (۱۳۴ روز)، ویتنام (۱۱۵ روز) و اندونزی (۱۰۸ روز) می‌باشد. همچنین در تمامی کشورها، مدت زمان لازم برای دریافت الکتریسیته بیشتر از مدت زمان لازم برای شروع کسب و کار است.

نمودارهای مربوط به این گزارش ذیلا آورده شده است.

 

سختی راه‌اندازی کسب و کار در کشورهای ASEAN در مقایسه با چین

 

 

سختی راه‌اندازی کسب و کار در کشورهای ASEAN در مقایسه با چین

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×