اخبار نساجی

روش های ایجاد آگهی های تبلیغاتی

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

مدیران خلاقیت، طراحان و مشاوران تبلیغات، از شیوه ھای گوناگونی برای طراحی و ساخت آگھی ھای برند مورد نظر خود به کار می گیرند. شاید بتوان به طور کلی تکنیک ھا و شیوه ھای خلق و تولید آگھی را به سه بخش تقسیم کرد:
۱) ایده محور (ھوشمندنما – منطق گرا)
۲) دیده محور (قدرت نما – حس گرا)
۳) ایده و دیده محور (ترکیب ھر دو روش)

آگھی ایده محور: در شیوه ایده محور، تاکید بر تاثیر روی فکر مخاطب است. نقش تصویر کمرنگ است بطوریکه اگر ھمان ایده بصورت شفاھی برای مخاطب بیان شود نیز، بیش از نیمی از تاثیر خود را خواھد گذاشت و پیام را به مخاطب منتقل برند، بر ذھن او تاثیر گذاشته و او را « ھوشمندنمایی » خواھدکرد. در این روش برداشت مخاطب از ھوشمندی یا لااقل ترغیب و جذب می کند و زمان ماندگاری پیام آگھی بر ذھن او را افزایش می دھد. اگر ھم ھیجانی در مخاطب ایجاد شود ناشی از درک مفاھیمی است که به یاری ذھنش به آنھا رسیده و از شوق دستیابی به چنین تفکری و نیز حس مشترک میان خود و پیام دھنده، به ھیجان می آید .
خلاقیت در این تکنیک حرف اول را می زند و گرافیک، صرفا در خدمت دستیابی به ایده، پیام و مفاھیم خلق شده قرار می گیرد بطوریکه در صورت اجرای ضعیف آگھی، اگرچه پیام بطور کامل توسط مخاطب دریافت می شود، اما او را به افسوس واداشته که چرا چنین پیام زیبایی با چنین ضعفی بیان شده است.

آگھی دیده محور: در این روش، تاکید آگھی دھنده بیشتر بر تاثیر روی احساسات مخاطب و در نتیجه اجرای آگھی است که از طریق بصری به مخاطب منتقل می شود. کیفیت تصویر و توانایی بالای طراحی آگھی، حرف اول را می زند و دقیقا ھمین کیفیت است که مخاطب را مجذوب می کند. تماشای تصاویر مختلف، کمک زیادی به رسیدن به ایده ھایی در این
قالب می کند. اکثر آگھی ھایی که طراح و گرافیست آن، خود مدیر خلاقیت نیز بوده، از این تکنیک پیروی می کند. تصویر استفاده شده در آگھی بواسطه کیفیت ویژھای که دارد، مخاطب را به ھیجان می آورد که ناشی از قدرت برند و یا لااقل است و این ھیجان باعث ماندگاری در ذھن می شود. اگرچه گاھی تصاویر بکار رفته در آگھی ھای خلق « قدرت نمایی » شده چنان تاثیرگذار است که مخاطب نام برند و ھدف او را فراموش می کند و فقط جذابیت تصویر را به ذھن می سپارد.

ایده و دیده محور: در ھر چیز میانه روی مناسب و توصیه شده است. اگرچه افراط و تفریط در تبلیغات بسیار توصیه شده زیرا به جلب توجه کمک می کند. اما میانه روی در تبلیغات نیز میتواند به معنای استفاده توأمان از افراط و تفریط باشد که برند کمک کند و در نتیجه ھم « قدرت نمایی » و ھم به « ھوشمندنمایی » با توجه به دو روش ذکر شده، می تواند ھم به
ھستند که « دیده گرا » یا « ایده گرا » بر فکر و ھم بر احساسات مخاطب تاثیر مطلوب بگذارد. اما خود ایده ھا گاھی ذاتا باعث ایجاد رویکردھای مختلفی در خلق آگھی ھا میشوند. در واقع ھیچ مدیر خلاقیت یا طراح آگھی، ابتدا سبک را انتخاب باشد و روش اجرا را معطوف به یکی از روشھای « حس گرا » یا « منطق گرا » نمی کند، بلکه خود ایده ممکن است ذاتا فوق کند

 

منبع : ماهنامه مهندسی تبلیغات

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

منتظر نظرات شما عزیزان هستیم …

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×