اخبار نساجی

ذوب آهن ۱۷۱ ریال EPS اعلام کرد

 

شرکت ذوب آهن اصفهان پیش بینی درآمد هر سهم برای سال منتهی به ۳۰ اسفندماه ۹۱ را با سرمایه ۷هزار و ۸۶۸ میلیارد و ۴۰۶ میلیون ریال حسابرسی شده ۱۷۱ ریال اعلام کرد.

سنا، شرکت ذوب آهن اصفهان پیش بینی سود هر سهم سال مالی منتهی به ۳۰ اسفندماه ۹۱ در مقایسه با آخرین پیش بینی عملکرد سال مالی ۹۰ به ترتیب فروش ۲۴ درصد افزایش، سود ناخالص ۱۳۸ درصد افزایش، سود (زیان) عملیاتی ۲هزار و ۷۷۵ میلیارد و ۷۲۴ میلیلیون ریال افزایش و سود (زیان) خالص پس از کسر مالیات ۲هزار و ۵۰۷ میلیارد و ۱۱۰میلیون ریال افزایش نشان می دهد.

براساس این گزارش ذوب آهن اصفهان دلیل تغییرات پیش بینی سال ۹۱ نسبت به پیش بینی سال ۹۰ افزایش فروش به میزان ۲۴ درصد که به علت افزایش ۶درصدی در مقدار فروش و ۱۹درصدی قیمت فروش، افزایش ۱۵ درصدی بهای تمام شدهبه علت افزایش ۱۰۰هزار تن مقدار تولید و هچنین افزایش نهاده های تولید است.

این شرکت نخستین پیش بینی سود هر سهم سال مالی ۹۱ را در ۱۱ اسفندماه گذشته ۱۷۲ ریال اعلام کرده است.

همچنین مطابق بند ۸ گزارش حسابرس نسبت به صورت های مالی سال مالی منتهی به ۲۹ اسفندماه ۸۹، بابت مبالغ پرداخت شده به بازنشستگان، مبلغ ۲ هزار و ۱۵۹ میلیارد و ۴۵۰ میلیون ریال به عنوان خالص بدهی به حساب موسسه صندوق حمایت و بازنشستگی کارکنان فولاد منظور شده است.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

در حالی که براساس استعلام صورت گرفته توسط این سازمان از موسسه یادشده در ۱۰ مهرماه ۹۰ و بند ۴ گزارش حسابرس نسبت به صورت های مالی سال مالی ۸۹ موسسه صندوق حمایت و بازنشستگی کارکنان فولاد، مانده بدهی شرکت ذوب آهن اصفهان به موسسه صندوق حمایت و بازنشستگی کارکنان فولاد در ۲۹ اسفندماه ۸۹ مبلغ ۷۱۸ میلیارد و ۵۶۳ میلیون ریال است.

شرکت ذوب آهن اصفهان باتوجه به قانون بودجه سال ۸۹ و ۹۰ معتقد است که پرداخت تعهدات صندوق یادشده به عهده دولت است و به همین دلیل مبالغ پرداختی به صندوق یادشده در سال ۸۹ و ۹۰ را به حساب مطالبات از صندوق منظور کرده است.

درعین حال به نظر می رسد باید مبالغ یادشده به عنوان هزینه ثبت می شد بنابراین در صورت اعمال تعدیلات در حساب های شرکت از این بابت (صرفا بابت اختلاف در مانده حساب تا پایان سال ۸۹) زیان انباشته شرکت در پایان سال مالی ۸۹ به ۲هزار و ۸۷۸ میلیارد و ۱۳ میلیون ریال افزایش خواهد یافت که در این صورت با احتساب زیان انباشته در پایان عملکرد واقعی ۹ ماهه منتهی به۳۰ آذرماه سال گذشته بر اساس دفاتر به ۳ هزار و ۶۰۵ میلیارد و ۸۴۳ میلیون ریال، زیان انباشته در پایان شهریور ماه سال ۹۰ بالغ بر ۶ هزار و ۴۸۳ میلیارد و ۵۸۶ میلیون ریال که به ازای هر سهم (۸۲۴) ریال) و معادل ۸۲ درصد سرمایه ثبت شده شرکت بالغ خواهد شد.

شایان ذکر است که شرکت در خصوص پیش بینی هزینه های صندوق برای سال مالی ۹۱ نیز اعلام کرده است که در خصوص تعهدات آتی نیز بر اساس ۲۶ آذرماه ۹۰ قائم مقام و معاون توسعه مدیریت و منابع وزیر محترم صنعت، معدن و تجارت به دولت اجازه داده نسبت به انتزاع موسسه صندوق بازنشستگی و حمایت کارکنان فولاد از وزارت صنعت، معدن و تجارت و الحاق آن به وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی اقدام شود و کسری صندوق مذکور از محل واگذاری اموال، سهام و پروانه معادن در اختیار آن وزارتخانه تأمین شود که موضوع در پیش نویس لایحه بودجه سال ۱۳۹۱ کل کشور پیش بینی شده است.

پیش بینی مبالغ پرداختی به صندوق بازنشستگی کارکنان فولاد در سال مالی جاری ۳۳۲ میلیارد ریال شامل ۱۹۲ میلیارد ریال هزینه بهداشت و سفر بازنشستگان و ۱۴۱ میلیارد ریال عیدی است.

لازم به ذکر است، شرکت در دوره ۹ ماهه منتهی به ۳۰ آذرماه سال گذشته ۲ هزار و ۴۰۴ میلیارد و ۷۰۹ میلیون ریال که به ازای هر سهم (۳۰۷) ریال ریان در سرفصل تعدیلات سنواتی منظور کرده است که عمدتا شامل یکهزار و ۶۸۲ میلیارد و ۹۹۹ میلیون ریال اصلاح کسری ذخیره مالیات سال های ۸۵ و ۸۶ ، ۶۳۰میلیارد ریال بهای ۸۴۰۰ هکتار زمین های واگذاری به سازمان ملی زمین و مسکن و ۷۶ میلیارد و ۵۵۳ میلیون ریال اصلاح موجودی اول دوره است.

همچنین شرکت اعلام کرده است که قیمت های سنگ آهن شرکت های غیر بورسی در پیش بینی سال ۹۰ بر اساس مصوبه سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران برای شش ماهه دوم سال ۱۷۰ ریال بازای هر کیلو سنگ اضافه شده در حالی که در پیش بینی سال ۹۱ برای کل سال لحاظ شده است.

شرکت پیش بینی سود (زیان) هر سهم سال مالی ۹۰ را در ۶ بهمن ماه ۹۰ (۱۴۳) ریال و در تاریخ ۱۱ اسفندماه همان سال (۱۴۸) ریال اعلام کرده است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×