اخبار نساجی

بانک‌ها با تولیدکنندگان و صادرکنندگان همکاری مناسب ندارند

 

عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران با بیان این که بازارهای هدف در پی تحریم‌ها محدود شده است، خاطرنشان کرد: بانک‌ها در قبال تولیدکننده و صادرکننده آنچنان که باید عمل نمی‌کنند و افزایش صادرات نیاز به زیرساخت مناسب دارد.

علی نقیب در گفت‌و‌گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، اظهار کرد: در برخی از دوران حجم صادرات خوب بوده و در صادرات صنایع زیردستی نفت، صادرات میوه و صادرات لوازم خانگی به طور مناسب و قابل رضایت عمل شده است.

وی ادامه داد: برای توسعه صادرات نیاز است قوانین صادرات روان‌تر شده و دولت به تعهدات خود عمل کند.

او با اشاره به این که در پی تحریم‌ها بازارهای هدف دستخوش تغییر شده است، گفت: زیرساخت‌های کشور و حمل و نقل تا حدودی تاثیرپذیر بوده است و در کنار آن بانک‌ها در قبال تولیدکنندگان و صادرکنندگان آنچنان که باید، عمل نکرده اند.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی ایران خاطرنشان کرد: افزایش صادرات نیازبه زیرساخت دارد که در مجموع توسعه صادرات وجود نداشته و این در حالی است که کشور دارای مزیت‌های متعددی همچون صنایع بومی مانند فرش و پسته است و در کنار آن باید از موقعیت جغرافیایی مناسب کشور در راستای توسعه تجارت استفاده مناسب را صورت داد.

وی ادامه داد: نگاه برنامه ریزی در صادرات باید تغییر کند و عموما می توانیم ۲ برابر زمان فعلی صادرات غیر نفتی داشته باشیم.

نقیب خاطرنشان کرد: صادرکنندگان باید به مقوله صادرات به بازارهای جدید اهمیت دهند و بتوانند تعهدات خود را عملی کنند، در کنار آن نیز انعقاد تفاهم نامه همکاری دو طرفه با کشورهای دیگر بر میزان صادرات و افزایش بازارهای صادراتی تاثیر به سزایی دارد.

عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی ایران در پایان تاکید کرد: تعرفه ترجیحی بر روند صادرات تاثیر به سزایی دارد و برای کالاهای ایرانی قابلیت رقابت پذیری را ایجاد خواهد کرد.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×