اخبار فرش ماشینی

رنگدانه سیرجان تلفیق فراست و تجارت

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

مظفری از شرایط تولید در نساجی می گوید:

دولت باید با حمایت ویژه و همه جانبه، سرمایه های سرگردان را به تولید بازگرداند

مجموعه رنگدانه سیرجان از جمله شرکت های شناخته شده در زمینه نساجی است که توسط خانواده شایسته اداره می شود. در حاشیه نمایشگاه فرش ماشینی و نساجی تهران برآن شدیم تا یکی از مسئولان این مجموعه در خصوص وضعیت فعلی و آتی صنعت نساجی ایران و فعالیت های مجموعه رنگدانه سیرجان در شرایط فعلی صنعت نساجی گفت و گو کنیم. سرانجام امکان مصاحبه با مهندس محمدرضا مظفری؛ قائم مقام این مجموعه که در حدود ده سال با این مجموعه همکاری دارد فراهم شد. مشروح مصاحبه مجله کهن با این مجموعه در ذیل آمده است.

◄ اطلاعاتی درباره فعالیت های شرکت رنگدانه سیرجان ارائه کنید. عمده فعالیت های شما بر کدام حوزه متمرکز است؟

این شرکت تولید کننده انواع مستربچها رنگی، سفید و مشکی و افزودنی نظیر BRIGHTER OPTICAL- FILAMENT RETARDENT ANTIOXIDANT– U.V. STABILIZER STABILILIZAR و کامپاندهای تخصصی بر پایه پلی پروپیلن، پلی استر، پلی آمید و (PE/ PP/PET/PA) (به صورت نانو بهداشتی، صنعتی) جهت مصارف صنایع نساجی، نخ و الیاف فیلامنت، کشاورزی، کابل، لوله و درب بطری، ظروف، فیلمهای بسته بندی، و همچنین نوعی کامپاند مورد مصرف در الیاف و نخ که در ایران توانسته انقلابی در صنعت ایجاد کند و به دلیل قرار گرفتن در زیر گروه های نانویی دارای استحکام و مدول بالایی است، می باشد.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

همچنین نانو آنتی باکتریال و مواد مقاومت دهنده در برابر.U.V پایه ZNO جهت مصارف نساجی و فیلم های بسته بندی، پارچه های اسپان باند.

به علاوه این مجتمع در حال راه اندازی واحدهای جدید جهت SSP Batch پلی استر و خطوط نخ و الیاف مدول بالا و شرینکیج پایین (HMLS) و همچنین نخ های مقاومت بالا با شرینکیج پایین (HTLS-HTSLS) با یکی از بهترین تجهیزات و تکنولوژی های اروپائی جهت مصارف کابل، بافت دیپ تایر، تسمه های صنعتی، کمربند خودرو، مصارف ساختمانی، بتن و غیره می باشد.

◄ وضعیت صنعت نساجی و به طور کلی تولید را طی سال های اخیر چگونه ارزیابی می کنید؟

با وجود تحریم ها که کمر صنعت و تولیدکنندگان را شکسته است پس از وقفه نسبتا طولانی الحمدا… در چند سال اخیر از نظر دانش فنی و تکنولوژی به روز شده و تمامی شرکت های تولید کننده به دلیل از دست ندادن بازار، رقابتی سالم شروع کرده و با واردات ماشین آلات جدید با راندمان بالا و استفاده از تکنولوژی و کاهش هزینه های جانبی و تولید بهینه محصول دارای ارزش افزوده؛ اقدام به افزایش تولید کرده است و بیشترین فعالیت صنایع مربوط به مصارف تخصصی در نساجی، کابل، بسته بندی و ساختمان و به خصوص در حوزه صادرات متمرکز است.

 مصاحبه با شرکت رنگدانه سیرجان

◄ آینده صنعت نساجی را به خصوص پس از لغو تحریم ها چگونه ارزیابی می کنید؟

به طور قطع در آینده این صنعت بسیار بهبود پیدا خواهد کرد و با توجه به اینکه تولیدکنندگان به بازار جهانی راه پیدا می کنند چه از نظر کمی و چه کیفی محصولات داخلی با محصولات خارجی برابر می شوند و صادرات افزایش چشم گیری خواهد داشت.

◄تاثیر نمایشگاه نساجی طی سال های گذشته بر این صنعت چه بوده است؟

قطعا برگزاری نمایشگاه برای تولیدگنندگان بسیاری مفید خواهد بود؛ و برای باقی ماندن در بازار ناگزیر باید به روز باشند و هم با سلایق متنوع در بازار هدف آشنا شوند. در ضمن بهتر است همانطور که اطلاع رسانی و تبلیغ داخلی صورت می گیرد مثل همه نمایشگاه های بین المللی دنیا اطلاع رسانی حداقل در سطح کشورهای همسایه نیز انجام گیرد.

◄ وضعیت نمایشگاه نساجی امسال را چگونه دیدید؟ ارزیابی شما از ورود مجدد خارجی ها به این صنعت چیست؟

با توجه به اینکه ماشین آلات و دانش و تکنولوژی جدید وارد این صنعت شده است و رهبران واحدهای تولیدی به این باور رسیده اند که باید به روز بوده و محصولات تولیدیشان باید از نظر کیفی با محصولات وارداتی برابر باشند، با ورود شرکت ها خارجی قطعا شرایط نسبت به سال های گذشته بهتر خواهند شد.

 مصاحبه با شرکت رنگدانه سیرجان

◄ آیا در حوزه صادرات نیز فعالیت می کنید؟

مجتمع تولیدی رنگدانه و نانو نخ و گرانول سیرجان با توجه به قدمت و کیفیت بالای محصول و با توجه به انواع استانداردهای داخلی و مدارک بین المللی خارجی، با وجود تحریم توانسته به بازارهای بین المللی آسیایی، اروپایی، آفریقایی و آمریکای لاتین ورود پیدا کند و در سال ۹۳ سازمان توسعه تجارت واحد صنعتی ما را به عنوان صادرکننده نمونه کشور معرفی کرد و همچنین در رتبه بندی گواهینامه سیمین نقره ای را گرفته است که با هدف گذاری در سال ۹۴ به رتبه بندی طلایی دست خواهیم یافت.

◄ برنامه های آتی شما چیست؟

هدف گذاری ما برای آینده قطعا افزایش تولید، دستیابی به کیفیت استاندارد جهانی و افزایش صادرات به کشورهایی ست که تا به امروز امکان صادرات به ان ها فراهم نشده است و صادرات محصولات نساجی نخ و الیاف مدول و با مقاومت بالا که بتوانیم نیاز های داخلی را جدا از صادرات تامین کنیم.

 

◄ سخن پایانی…

با توجه به اینکه تولید باعث کارآفرینی برای هموطنان عزیزمان خواهد شد و نیز با لغو تحریم ها دولت باید مانند همه دنیا نگاه ویژه و حمایت همه جانبه ای به کارآفرینان داشته باشد که هم سرمایه های سرگردان را وارد چرخه تولید شود، هم سرمایه گذاران به سرمایه گذاری بیشتر تمایل پیدا کنند.

تحریریه مجله کهن

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×