اخبار فرش ماشینی

فرش ایران مهمان پایتخت فرهنگی اروپا می‌شود

آبان ماه امسال گزیده‌ای از بهترین دستبافته‌های ایران در کشور اتریش به نمایش در می‌آید.

مشاور شرکت سهامی فرش ایران با اعلام این خبر گفت: این نمایشگاه دوم آبان ماه امسال با تدبیر و تدارک دفتر منطقه ای برنامه اسکان بشر ملل متحد گشایش می‌یابد و شرکت سهامی فرش ایران مجری این رویداد در شهر وین خواهد بود.

حمید کارگر افزود: فرش ایرانی به عنوان کالایی کاربردی در زندگی بشر و سازگار با محیط زیست و سلامت انسان که سرشار از وجوه هنری، تاریخی و فرهنگی است برگزیده شده است تا محور این رویداد فرهنگی باشد. وی ادامه داد: این رویداد دارای دو بخش کنفرانس علمی و نمایشگاه است که بخش علمی آن با همراهی مرکز ملی فرش ایران و بخش نمایشگاهی آن با مدیریت شرکت سهامی فرش ایران برگزار می شود.

به گفته کارگر ارزش های پرشمار انسانی، زیست محیطی و هنری فرش ایرانی توانسته است دستمایه برگزاری چنین رخدادی در عرصه بین المللی و با همراهی سازمان ملل متحد باشد.

مشاور شرکت سهامی فرش ایران سفرا و نمایندگی‌های حاضر در مقر سازمان ملل در وین را مخاطبان اصلی آن دانست و گفت: پس از تدوین استانداردها و معیارهایی دقیق برای انتخاب فرش‌هایی که نماینده شایسته تنوع و گوناگونی این دستبافته‌ها باشند، بیش از یکصد تخته فرش برگزیده شد و عکسبرداری حرفه‌ای از این فرش ها نیز برای درج در کتاب نمایشگاه صورت پذیرفت.

کارگر ادامه داد: این کتاب با نام “برگ های زرین” حاوی شناسنامه و مشخصات دقیق فرش ها به قلم تورج ژوله پژوهشگر فرش است و روایتی نیز از نمایشگاه مشابهی که ۱۴۰ سال پیش در وین برپا شده بود دارد. به گفته وی ارایه سخنرانی هایی از سوی کارشناسان داخلی و خارجی فرش دستباف و درج مقالاتی در کتاب ویژه این رخداد نیز از حواشی برپایی این نمایشگاه است.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×