اخبار نساجی

نوبخت: رشد اقتصادی ایران سال آینده به ۵ درصد افزایش می یابد

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

تهران – ایرنا – پایگاه خبری بلومبرگ به نقل از معاون رییس جمهوری کشورمان اعلام کرد، نرخ رشد اقتصادی ایران در سال آینده افزایش می یابد، زیرا لغو تحریم ها در چارچوب توافق هسته ای، تاثیر کاهش قیمت های نفت بر اقتصاد ایران را کاهش خواهد داد.

به گزارش گروه اقتصادی ایرنا، محمدباقر نوبخت دیروز (دوشنبه) در مصاحبه با بلومبرگ در دفتر کار خود در تهران، افزود: پیش بینی شده که رشد اقتصادی ایران در سال ۲۰۱۶ به پنج درصد افزایش یابد. این در حالی است که پیشتر انتظار می رفت که نرخ رشد اقتصادی ایران در سال ۲۰۱۶ به سه درصد برسد.

نوبخت اضافه کرد: با توجه به اینکه درآمدهای نفتی تنها ۳۰ درصد بودجه را تشکیل می دهند، کاهش قیمت های نفت تاثیر محدودی بر مخارج دولت از جمله در پروژه های مهم زیربنایی خواهد داشت.

به گفته نوبخت، برداشته شدن تحریم ها همچنین به دولت اجازه می دهد تا دارایی های بلوکه شده خود را به کشور بازگرداند و ذخایر ارزی خود را تقویت کند.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

نوبخت اظهار داشت: در چشم انداز بهبود اقتصادی ایران، درآمدهای مالیاتی از آغاز سال ۱۳۹۴ (۲۱مارس ۲۰۱۵)، حدود ۳۰ درصد نسبت به سال قبل افزایش پیدا کرده است.

معاون رییس جمهوری کشورمان ادامه داد: درآمد ارزی ایران به بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار می رسد و با لغو تحریم ها نیز ۳۰ میلیارد دلار دارایی های کشور در بانک های خارجی ، قابل دسترس خواهد شد.

نوبخت افزود: در حالی که ایران ارز قابل توجهی در اختیار دارد، بدهی ندارد و این برای کسانی که قصد سرمایه گذاری در ایران دارند، اطمینان آور است.

وی گفت: برای دولت، مساله، آوردن ۴۰ یا ۵۰ میلیارد دلار به کشور نیست، این ارقام مهم نیستند. آنچه مهم است، کل دارایی است که به عنوان ذخایر بانک مرکزی ایران در جهان دیده می شود، دارایی که سرمایه گذاران خارجی می توانند وقتی می خواهند به ایران بیایند و سرمایه گذاری کنند، به آن تکیه نمایند.

نوبخت افزود: هنوز اقتصاد ما به اقتصاد جهانی متصل نشده و بنابراین نوسان هایی که در بازارهای خارجی روی می دهند به همان شدت و به طور مستقیم روی اقتصاد ایران تاثیر نمی گذارند.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×