اخبار فرش ماشینیاسلاید شو

رشد ۳۶ درصدی صادرات محصولات صنعت نساجی و پوشاک

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

معاون امور صنایع وزارت صنعت ، معدن و تجارت از ابلاغ سند راهبردی پوشاک در آینده نزدیک خبرداد و گفت: صادرات صنایع نساجی با وجود مشکلاتی نظیر تامین مواد اولیه و تخصیص ارز از نظر وزنی۳۶ درصد و از نظر ارزشی بیش از ۲۵ درصد رشد داشته است.

به گزارش مجله نساجی کهن به نقل از شاتا، فرشاد مقیمی در نشست پایش صنعت نساجی و پوشاک که با حضور نمایندگانی از انجمن ها و تشکل های تخصصی صنعت نساجی ، پوشاک ، کفش ، چرم و… برگزار شد، به تشریح دغدغه ها و مشکلات این صنعت که عمدتا به حوزه تامین مواد‌اولیه، رفع تعهدات ارزی، کمبود‌ سرمایه ‌در ‌گردش، رفع مشکلات گمرکی واحدهای تولیدی وایجاد زمینه تامین و تخصیص اعتبارات موردنیاز جهت بازسازی و نوسازی صنایع اختصاص داشت، پرداخت و از اتخاذ تصمیماتی جهت رفع چالش های موجود در این صنعت خبرداد.

معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن وتجارت با نگاهی به وضعیت تولید محصولات صنایع نساجی و پوشاک اظهار‌داشت: در حال حاضر حدود ۸ هزار واحد صنعتی بزرگ وکوچک در این صنعت مشغول به کار هستند که برای بیش از ۲۶۰ هزار نفر اشتتغالزایی بهمراه داشته است.

معاون وزیر صنعت، معدن وتجارت توسعه صنعت نساجی و پوشاک را از پروژه های مهم دولت عنوان کرد و گفت: سند راهبردی صنعت پوشاک نیز در آینده ای نزدیک ابلاغ خواهد شد.

مقیمی اجرای این سند را در توسعه تولیدات صادرات ‌محور و با ارزش افزوده بالا موثر برشمرد وگفت: حمایت از تولیدات رقابت‌پذیر داخلی، ارتقاء سطح کمی و کیفی و ایجاد بستر لازم جهت برقراری شرایط برابر با رقبای منطقه‌ای و جهانی از مهمترین برنامه های توسعه این صنعت به شمار می رود.

افزایش صادرات محصولات نساجی و پوشاک

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

معاون امور صنایع وزارت صنعت ، معدن و تجارت در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به صادرات ۲۳۶هزار تن محصولات نساجی و پوشاک به خارج از کشور طی ۹ماهه سالجاری گفت: طی این مدت صادرات محصولات نساجی و پوشاک اعم از پایپوش، انواع پارچه ، نخ ، کفپوش و… بارشد ۳۶ درصدی روبه رو بوده است.

به گفته مقیمی واردات این محصولات طی ۹ ماهه اول سال جاری نیز با کاهش حدود ۳۲ درصدی از نظر وزنی و ۲۹ از نظر ارزشی به حدود ۸۵۱ میلیون دلار رسیده است.

رفع مشکل صاحبان صنایع در کمیته تامین مواد اولیه

وی در ادامه با تبیین سیاست‌های حمایتی وزارت صنعت، معدن و تجارت از تشکیل کمیته تامین مواد اولیه در استان ها در جهت رفع مشکلات تولیدکنندگان خبرداد و گفت: این معاونت با تشکیل نشست های هم اندیشی با تشکل های صنعتی در حوزه های مختلف، سعی دارد علاوه بر احصا و شناسایی مشکلات و چالش های صنایع مختلف کشور و بهره مندی از نظرات تخصصی بخش خصوصی، تصویری مبتنی بر واقعیت از وضعیت هر رشته صنعت را ترسیم کند تا در سال آینده با همکاری همه تشکل های تخصصی بتوانیم روند تولید را بیش از پیش به سمت افزایش ظرفیت و حفظ اشتغال موجود هدایت کنیم.

معاون امور صنایع وزارت صنعت ، معدن و تجارت توسعه صادرات و شناسایی بازارهای جدید ،ارتقاء سطح رقابت مندی کالاهای صادراتی وفراهم نمودن زمینه‌های دستیابی به تنوع بازارهای صادراتی را از برنامه های مهم این معانت برشمرد و گفت: ترویج فرهنگ مصرف کالای ایرانی وکمک به فرهنگ سازی برای ترویج مصرف کالاهای نساجی تولید داخلی با تقبیح کالاهای قاچاق نیز از جمله موضوعاتی است که در این معاونت به صورت ویژه مورد پیگیری قرار گرفته است.

مقیمی پیگیری استقرار نظام قانونمند فعالیت واردکنندگان محصولات نساجی و پوشاک نظیر ثبت نمایندگی رسمی پوشاک وارداتی، طرح شناسه کالا و رهگیری و ایجاد انسجام و یکپارچگی در مبادی مختلف وارداتی همانند اصلاح رویه های واردات از مناطق آزاد را از دیگر برنامه های این بخش عنوان کرد و گفت: ایجاد شرایط مناسب جهت سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی و مشارکت با برندهای مطرح دنیا و همچنین ایجاد شهرکهای ویژه پوشاک از دیگر اهداف و برنامه های در دست اجرای این بخش به شمار می رود.

گفتنی است در این نشست تخصصی که نمایندگان تشکل های صنعتی تولیدکننده انواع پوشاک، کفش و پاپوش، محصولات چرمی و… حضور داشتند، تامین مواد اولیه مورد نیاز تولید نظیر تهیه انواع نخ، چسب، مواد پتروشیمی و… را از دغدغه های اصلی تولید اعلام کرده و خواستار کاهش فرآیند طولانی ترخیص کالا از گمرک، رفع چالش های بانکی صادرات محصولات نساجی به عراق وافغانستان، بهبود مشکلات تعهدات ارزی برخی از صادرکنندگان، رفع مشکل سرمایه در گردش و چالش های توسعه تولید در روزهای پایانی سال شدند.

معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن وتجارت نیز با اشاره به برگزاری نشست های مستمر با بانک مرکزی از ارایه راهکارهایی جهت تزریق نقدینگی به این بخش در روز های پایانی سال جهت تامین بازار پوشاک،کفش و…. خبرداد و اظهار امیدواری کرد درصورت همکاری سیستم بانکی بخشی از مشکل سرمایه در گردش واحدهای صنعتی مرتفع شود.

 

[instagram-feed]

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×