اخبار نساجی

افزایش تقاضای خرید گاز ایران

 

افزایش تقاضای خرید گاز ایران

مدیر عامل شرکت ملی گاز ایران از افزایش تقاضای کشورها برای خرید گاز ایران خبر داد و گفت: قرارداد صادرات گاز به عراق نیز به زودی نهایی می شود.

به گزارش بی باک به نقل از واحد مرکزی خبر، جواد اوجی افزود: صادرات گاز به نیروگاه های بغداد و المنصوریه عراق، با ظرفیت روزانه ۲۵ میلیون مترمکعب انجام خواهد شد.

وی با اشاره به درخواست پاکستان مبنی بر افزایش خرید گاز اظهار داشت: پاکستان هم تمایل به تمدید قرارداد از ۲۳.۵ میلیون متر مکعب سال ۸۹ به ۳۰ میلیون داشته است  که طبق مذاکرات با شرکت ایالتی پاکستان تا سال ۲۰۱۴ باید عملیاتی شود.

اوجی تصریح کرد: دو کشور از حوزه خلیج فارس و یک کشور اروپایی نیز خواستار انعقاد قرارداد برای خرید گاز ایران هستند.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

ایران با ۳۴ تریلیون مترمکعب ذخایر گاز طبیعی بعد از روسیه دومین ذخایر گاز جهان را در اختیار دارد و ظرفیت تولید روزانه گاز طبیعی کشور به بیش از ۶۵۰ میلیون متر مکعب گاز شیرین و ترش رسیده است.

هم اکنون با فعالیت همزمان ۱۳ پالایشگاه گاز ظرفیت تولید گاز شیرین کشور از مرز ۵۴۰ میلیون مترمکعب در روز گذشته است.

ایران با داشتن ۳۴ هزار کیلومتر خطوط انتقال و خطوط فشار قوی در سراسر کشور از توانایی انتقال و توزیع روزانه ۷۵۰ میلیون مترمکعب گاز طبیعی ترش و شیرین از مبادی تولید به مبادی مصرف در اختیار دارد و از این نظر در بین کشورهای منطقه خاورمیانه جایگاه نخست و در بین کشورهای مختلف پس از روسیه، آمریکا و کانادا جایگاه چهارمین شبکه ملی انتقال گاز طبیعی را در اختیار داریم.

در حال حاضر ۱۴.۵ میلیون مشترک از نعمت گاز طبیعی در کشور بهره مند هستند که از این میزان ۹۶ درصد خانوار شهری و بیش از ۵۴ درصد ضریب خانوار روستایی و نیز ۴۰ درصد بخش صنایع (برای تهیه خوراک و سوخت) را تشکیل می دهد.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×