اخبار نساجی

ایران عضو سازمان جهانی تدوین استانداردها شد

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

کشورهای حاضر در نشست سازمان تسهیل تجاری و کسب و کار الکترونیکی منطقه آسیا و اقیانوسیه؛ ایران را به عنوان نماینده این منطقه در سازمان جهانی تدوین استانداردها (ایزو) برگزیدند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت صنعت، معدن و تجارت، نشست ۲ روزه کمیته راهبری سازمان تسهیل تجاری و کسب و کار الکترونیکی که با حضور ۱۰ کشور منطقه آسیا و اقیانوسیه به میزبانی وزارت صنعت، معدن و تجارت در کیش برپا شده بود، با اخذ تصمیماتی به کارخود پایان داد. این رخداد از فردا (چهارشنبه) با ورود نمایندگان کشورهای عضو اکو بخش دیگری از فعالیت خود را آغاز می‌کند.

طبق تصمیمات اتخاذ شده در این رخداد و با وجود نامزدی چند کشور دیگر از جمله کره جنوبی و سنگاپور، کشورهای عضو سازمان تسهیل تجاری و کسب و کار الکترونیکی، ایران را به عنوان نماینده خود از منطقه آسیا و اقیانوسیه در سازمان استراتژیک تدوین و ابلاغ استانداردهای جهانی (ایزو) انتخاب کردند.

این امتیاز می‌تواند به ایران امکان مشارکت و دخالت در تدوین کلیه استانداردهای بین المللی به ویژه در بخش تسهیل تجاری را داده و نفوذ اقتصادی کشور و حضور در مجامع مهم بین المللی را افزایش دهد.

کشورهای حاضر در کمیته راهبری ایفکت کیش را به عنوان محل استقرار دبیرخانه دائمی این سازمان انتخاب و مقرر کردند مقدمات لازم برای استقرار این دبیرخانه در این جزیره آغاز شود.

همچنین مرکز توسعه تجارت الکترونیکی وزارت صنعت، معدن و تجارت به عنوان نماینده رسمی ایران در این سازمان جهانی تعیین و مقرر شد اجلاس بعدی سازمان تسهیل تجاری ورکسب و کار الکترونیکی منطقه آسیا و اقیانوسیه در آبان ماه امسال در تهران برپا شود.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×