اخبار فرش ماشینی

نباید جایگاه طراحی نقوش اسلیمی در فرش ایرانی به خطر بیفتد

طراح فرش اصفهانی گفت: نباید اجازه داد جایگاه طراحی نقوش اسلیمی در فرش ایرانی به خطر بیفتد، به همین جهت طراحان فرش باید نوآوری در کار خود را بالا ببرد تا جایگاه نقوش اسلیمی در فرش ایرانی به خطر نیفتد و همچنان در رأس باشد.

مهری هاتفی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار کرد: اصفهان دارای گنجینه‎های عظیم در زمینه فرش است که مقرر شده بود یک موزه فرش در اصفهان برای این کار در نظر گرفته شود که هنوز این امر محقق نشده است.

وی افزود: فرش ایرانی در دنیا جایگاه ویژه‌ای دارد که این امر به دلیل دستباف بودن و همچنین استفاده از طرح‎ها و نقوش سنتی و اسلیمی در آن است و به همین جهت هم در دنیا شهره شده است.

طراح فرش و پژوهشگر عرصه معماری و طراحی بیان کرد: در حال حاضر طراحی فرش به سمت مدرنیته کشیده شده است و از مفاهیم اسلیمی فاصله گرفته و به این شکل به مردم القا می‎شود.

وی با بیان اینکه، نباید اجازه داد جایگاه طراحی نقوش اسلیمی در فرش ایرانی به خطر بیفتد، گفت: طراحان فرش باید نوآوری در کار خود را بالا ببرند تا جایگاه نقوش اسلیمی در فرش ایرانی به خطر نیفتد و همچنان در رأس باشد.

هاتفی تصریح کرد: ذائقه مخاطبان نباید به سمت فرش غیر ایرانی کشیده شود و این وظیفه خطیر بر عهده طراحان فرش است که هم سلیقه مخاطب را در کار خود حفظ کنند و هم به حفظ اصول فرش ایرانی بپردازند.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

وی در پایان اضافه کرد: اگر موزه فرش اصفهان راه‌اندازی شود تعاملات در این زمینه به خوبی و به سهولت انجام می‎شود، به همین جهت باید این کار به زودی انجام شود و طراحان فرش نیز بیش از گذشته نسبت به حفظ طرح‎های ایرانی در فرش ایرانی متعصب باشند.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×