اخبار نساجی

کاهش ۱۰ درصدی واردات خودرو در ۱۱ ماهه امسال

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

کاهش ۱۰ درصدی واردات خودرو در ۱۱ ماهه امسال

در ۱۱ ماهه امسال قیمت هر خودروی سواری وارداتی ۲۰ هزار و ۹۰۳ دلار بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته با افزایش ۱.۱۳ درصدی مواجه بوده است.

به گزارش خبرنگار بازرگانی ایسنا، در این مدت ۳۵ هزار و ۴۰۵ دستگاه خودرو سواری به ارزش ۷۴۰ میلیون دلار وارد کشور شده است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته که میزان واردات ۳۹ هزار و ۷۷۷ دستگاه به ارزش ۸۲۲ میلیون دلار بوده به لحاظ تعداد ۱۰.۹۹ درصد، به لحاظ وزنی ۱۰.۶۶ درصد و به لحاظ ارزشی ۹.۹۸ درصد کاهش داشته است.

سه کشور عمده مبدا واردات خودرو در این مدت جمهوری کره، امارات متحده عربی و عمان بوده اند که کشور کره با صادرات ۱۹ هزار و ۵۶ دستگاه خودرو به ارزش ۳۳۶ میلیون و ۷۷۶ هزار دلار به کشورمان، به لحاظ تعداد ۵۳.۸۲ درصد و به لحاظ ارزش ۴۵.۵۱ درصد از سهم کل واردات خودرو به کشور را به خود اختصاص داده است.

همچنین در این مدت از کشور امارات ۱۱ هزار و ۱۲۱ دستگاه خودروی سواری به ارزش ۲۸۲ میلیون و ۹۹۲ هزار دلار وارد کرده ایم که از نظر تعداد ۳۱.۴۱ درصد و از نظر ارزش ۳۸.۲۴ درصد از سهم کل واردات خودرو به ایران را به خود اختصاص داده است.

میزان واردات خودرو از عمان نیز ۱۹۳۲ دستگاه به ارزش ۳۷ میلیون و ۸۸۲ هزار دلار بوده که از نظر تعداد ۵.۴۶ درصد و از نظر ارزش ۵.۱۲ درصد از سهم کل واردات خودرو به کشورمان را به خود اختصاص داده است.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

به گزارش ایسنا، در مورد سایر کشورها، میزان واردات در ۱۱ ماهه امسال ۳۲۹۶ دستگاه به ارزش ۸۲ میلیون و ۴۲۳ هزار دلار بوده است و این میزان به لحاظ تعداد ۹.۳۱ درصد و به لحاظ ارزش ۱۱.۱۳ درصد از سهم کل واردات خودرو را نشان می دهد.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×