اخبار نساجی

هنرمند برجسته گلیم‌باف ایلام

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

ایلام- هنرمند برجسته گلیم‌باف ایلام گفت: با وجود تلاش صنعتگران این بخش برای تولید دست آفرینه های زیبا و با کیفیت، بافته‌های ماشینی، بازار فروش گلیم نقش برجسته استان را از رونق انداخته است.
بافته‌های ماشینی بازار گلیم ایلام را از رونق انداخت

به نقل از ایرنا ، ‘هانیه احسانی’  بیان کرد: فرش ماشینی که فاقد ارزش هنری و خلاقیت های ذهنی بوده امروزه وارد سبد کالایی خانوارها شده است.

وی تاکید کرد:‌ استان ایلام پیشینه ای به بلندای تاریخ کهن ایران زمین دارد و نباید گذاشت تاریخ، هنر و فرهنگ ارزشمند و صنایع دستی آن رو به فراموشی رود.

این هنرمند بافنده ایلامی با اشاره به این که هر چه از پیشینه گلیم نقش برجسته بگذرد، ارزش افزوده آن بیشتر می شود، افزود:‌ این در حالی بوده که فرش ماشینی فاقد هرگونه زیبایی طبیعی و ارزش افزوده است.

احسانی یادآور شد: ایلام از مراکز مهم تولید صنایع‌ دستی سنتی است و هنرمندان آن از گذشته‌ تاکنون کوشیده اند با تولید زیرانداز هایی همچون قالی، ‌گلیم و دست‌بافته‌های دیگر مانند سیاه‌چادر، چیت و جاجیم اندیشه‌ها، خلاقیت و اعتقاد خویشتن به فرهنگ بومی را در قالب محصولی که در عین زیبایی واجد ارزش‌های کاربردی و مصرفی است، بیان کنند.

این هنرمند برجسته گلیم باف ایلام خاطرنشان کرد: گلیم نقش برجسته تلفیقی از گلیم ساده و گره قالی است که به عنوان مهمترین و اصیل‌ترین صنعت دستی استان ایلام شناخته می‌شود.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

گلیم نقش برجسته ایلام دارای قدمتی چند صد ساله بوده که ریشه در فرهنگ و تاریخ منطقه دارد.

گلیم نقش برجسته استان ایلام با توجه به کیفیت بالا، تنوع و تلفیق هنر و زیبایی های طبیعی از شهرت جهانی برخوردار است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×