اخبار نساجی

اصناف از استقرار در شهرک‌های صنعتی چه گیرشان می‌آید؟

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

انتقال اصناف به داخل شهرک‌های صنعتی یا ایجاد شهرک‌های صنفی – تخصصی می‌تواند مزایای زیاد داشته باشد؛ ازجمله اینکه باعث کاهش صنوف آلاینده در شهرها می‌شود و در مقابل صنوف با حفظ زمین و ملک خود در شهر می‌توانند امتیازات دریافت زمین را در شهرک‌های صنعتی به‌دست آورند.

این سازوکار در همه شهرهای کشور در حال پیگیری است. به‌عنوان نمونه پیش‌بینی شده که امسال ۲۰۰ مورد از صنوف در شهرک‌های صنعتی استان هرمزگان ساماندهی شوند.

ساماندهی اصناف در شهرک‌های صنعتی اقدامی است که از سوی سازمان صنایع کوچک و اتاق اصناف در حال پیگیری است و چندین بخش برای بررسی و تحلیل دارد؛ نخست اینکه این اقدام چه کمکی به صنوف می‌کند و دوم اینکه کدام یک از اصناف در این دایره ساماندهی چینش می‌شوند؟

علاوه بر این، چه تسهیلاتی برای اصناف مستقر در شهرک‌های صنعتی درنظر گرفته می‌شود؟ آیا این تسهیلات مشابه امتیازاتی است که به واحدهای صنعتی مستقر در شهرک‌ها داده می‌شود یا متفاوت است؟ این سوالات به همراه یک فرضیه مطرح می‌شود؛ فرضیه‌ای بر این مبنا که انتقال صنوفی که به لحاظ حجم فعالیت‌ها آلایندگی بیشتری برای محیط‌زیست دارند، می‌تواند کمک موثری به چیدمان مدرن شهری باشد.

در این میان زمانی موضوع ساماندهی و انتقال اصناف به بیرون از شهرها جذابیت پیدا می‌کند که بدانیم قرار است شهرک‌های صنفی – تخصصی نیز برای آنها احداث شود. این رویه در تمامی استان‌های کشور در حال پیگیری است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×