اخبار نساجی

وضع عوارض صادراتی برای جلوگیری از خام فروشی

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

وضع عوارض صادراتی برای جلوگیری از خام فروشی

    رییس کل سازمان توسعه تجارت تاکید کرد: وضع عوارض صادراتی برای جلوگیری از خام فروشی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، ولی الله افخمی‌راد – معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت – در جمع خبرنگاران و در حاشیه اولین جشنواره انتخاب و معرفی برترین ایده‌های صادراتی دانش بنیان تاکید کرد: ارسال فهرست ۲۴قلم کالا به دولت برای وضع عوارض صادراتی جدید به منظور جلوگیری از خام فروشی است.

وی اظهار کرد: طبق برنامه پنجم توسعه وضع موانع غیر تعرفه‌ای برای صادرات و واردات مجاز نیست اما در همین قانون گفته شده که برای جلوگیری از خام فروشی دولت می‌تواند عوارضی را وضع کند که این کار برای ایجاد ارزش افزوده بیشتر در تولید است.

افخمی‌راد افزود: این پیشنهاد را ارسال کردیم چرا که معتقدیم منابع مصرفی ما در برخی رشته‌ها محدودیت دارد و صحیح نیست اجازه دهیم هم اکنون مواد خام صادر شود بلکه باید ذخیره برندهای تولیدی افزایش یابد.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

رییس کل سازمان توسعه تجارت با تاکید بر این‌که سیاست دولت ایجاد ثبات در عرصه اقتصاد است، تصریح کرد: به هیچ عنوان صلاح نمی‌دانیم اتخاذ تصمیمات متعدد، تجارت کشور را با مشکل مواجه کند.

وی همچنین درباره تصمیمات مرتبط با گسترش تعرفه ترجیحی برای مبادلات خارجی با دیگر کشورها گفت: یکی از سیاست‌های اصلی سازمان توسعه تجارت انعقاد تفاهم نامه تعرفه ترجیحی است وآن را گامی اولیه برای پیوستن با سازمان توسعه تجارت می دانیم که در این راستا نیز برنامه‌های جدیدی در دست داریم.

افخمی‌راد در عین حال اظهار کرد:‌درحال حاضر با هشت کشور این تفاهم نامه برقرار است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در پاسخ به سوال دیگری در رابطه با قانون مالکیت معنوی برای حمایت از خلاقان ایده‌های نو و دانش بنیان گفت: متاسفانه دراین زمینه در مراحل اولیه قرار داریم و یکی از مشکلات ما نبود این قانون است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×