اخبار نساجی

رحیمی: برای کنترل قیمتها برنامه نداریم!

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

وی در بخش دیگری از سخنانش به قیمت پیاز در کشور اشاره کرد و افزود: الان پیاز در بندرعباس کیلویی ۹۰ تومان است در حالی که همین پیاز در تهران کیلویی ۶۰۰ الی ۷۰۰ تومان به فروش می رسد، چرا باید اینگونه باشد؟ این یک تدبیر می خواهد که هم اکنون مسئولان ما فاقد آن هستند و باید درستش کنیم.

معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه برای کنترل قیمتها در بازار برنامه ریزی مشخصی نداریم، به دامپزشکان کشور برای رونق بازار کسب و کارشان و خروج آنها از غربت وعده‌هایی داد.

به گزارش بی باک به نقل از خبرنگار مهر، محمدرضا رحیمی معاون اول رئیس جمهور صبح امروز شنبه در مراسم افتتاح هفدهمین کنگره دامپزشکی ایران که همزمان با روز جهانی دامپزشکی در مرکز بین المللی همایشهای رازی برگزار شد، طی سخنانی اظهار داشت: متاسفانه دامپزشکی کشور هنوز از غربت خارج نشده است.

وی تصریح کرد: نقش و اهمیت دامپزشکان نه تنها از پزشکان کمتر نیست بلکه در کنار آنها، یکی از نهادهای مهمی است که باید به بهترین وجه تقویت و مورد حمایت قرار گیرد تا کشور از جهت دام و فرآورده های دامی از غربتی که نه تنها موجب عزت نیست بلکه موجب ذلت است خارج شویم.

معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه کشوری به عظمت ایرانی امروز در بخشی از مواد پروتئینی محتاج واردات است، گفت: این در حالی است که کشورمان می تواند بیش از چند صد میلیون نفر را در خارج از مرزها از نظر تولیدات و فرآورده های دامی تامین کند ولی متاسفانه امروز نیازمند کشورهایی هستیم که خودشان باید وارد کننده مواد دامی باشند.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

رحیمی افزود: این مسئله نشان می دهد که یک ضعفی در برنامه هایمان وجود دارد که بخشی از آن به وزارت جهاد کشاورزی برمی گردد که باید یک بار برای همیشه آن را برطرف کند.

وی در بخش دیگری از سخنانش به قیمت پیاز در کشور اشاره کرد و افزود: الان پیاز در بندرعباس کیلویی ۹۰ تومان است در حالی که همین پیاز در تهران کیلویی ۶۰۰ الی ۷۰۰ تومان به فروش می رسد، چرا باید اینگونه باشد؟ این یک تدبیر می خواهد که هم اکنون مسئولان ما فاقد آن هستند و باید درستش کنیم.

معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه دامپزشکی کشور نیز دچار چنین آفتی است، گفت: تا دامپزشکی در غربت است، این نواقص در بخش تولید محصولات دامی وجود خواهد داشت.

وی با بیان اینکه در حدود ۲۵ دانشکده دامپزشکی در کشور وجود دارد که مشغول تربیت دامپزشکان هستند، گفت: هنوز بررسی های کارشناسانه ای انجام نشده است که کشور ما با تربیت این میزان نیروی انسانی به چه اندازه به دامپزشکان نیازمند است؟ آیا باید مستمرا این دانشجوها را تربیت کنیم تا عده ای از آنها بیکار باشند یا باید برنامه ای برای آنها در نظر داشته باشیم.

وی تصریح کرد: اولا باید بر اساس نیاز کشور دامپزشک تربیت کنیم، ثانیا باید کارهای غیر حاکمیتی را به بخش خصوصی و دامپزشکان بسپاریم تا بتوانیم این مشکل را برطرف کنیم.

رحیمی با اعلام آمادگی دولت برای رونق بخشیدن به فعالیت دامپزشکان کشور، گفت: در دولت آماده رفع نواقص آئین نامه ها و مصوبات در زمینه اشتغال دامپزشکان در کشور هستیم و تا زمان باقیمانده در دولت نهم این کار را ادامه خواهیم داد تا دامپزشکی از غربت خارج شود.

معاون اول رئیس جمهور یکی از پشتوانه های عظیم تامین اساسی سلامت در کشور را حوزه دامپزشکی دانست و افزود: حوزه سلامت متکی به وجود ارجمند دامپزشکانی است که در غربت به سر می برند، زیرا خیلی از امراض بین دام و انسان مشترک است و اگر سلامت این بخش تامین نگردد سلامت انسانها نیز به شدت به مخاطره خواهد افتاد.

به گفته وی، باید محصولات و تولیدات دامی امروز خود را به دو برابر برسانیم.

رحیمی با تاکید مجدد بر اینکه برای ساماندهی بخش دامپزشکی نیازمند یک برنامه ریزی مدون هستیم، گفت: از همه دامپزشکان، سازمان دامپزشکی و انجمن دامپزشکان تقاضا می کنیم که نشستهای تخصصی خود را زیاد و برای اداره کشور در این بخش برنامه ریزی کنند و منتظر دولت، وزارت جهاد کشاورزی یا سازمان دامپزشکی نباشند، البته سازمان دامپزشکی نیز نباید منتظر کمک دولت باشد.

وی در عین حال تصریح کرد: به همه شما قول می دهم که کمیسیونهای دولت و خود دولت را برای ارتباط هر چه بهتر و جدی تر با شما آماده کنم و علاقه مند هستم که همه ظرفیتهای ممکن دولت را برای خروج دامپزشکان از غربت آماده کنم.

معاون اول رئیس جمهور در خصوص اشتغال دامپزشکان بیکار نیز گفت: زمینه به کارگیری همه فارغ التحصیلان رشته دامپزشکی را هم در بخش دولتی و هم در بخش خصوصی فراهم خواهم کرد که البته رئیس سازمان دامپزشکی باید مجوز استخدام مربوطه را از دولت بگیرد و بخشی دیگر نیز با حمایتهای دولت از نظر تسهیلات بانکی در زمینه دامپزشکی در سراسر کشور می توانند فعالیت کنند.

وی با تاکید بر اینکه ایران باید در منطقه توزیع کننده فرآورده های دامی باشد، گفت: متاسفانه الان در کشورمان قیمت گوشت به طور غیر قابل قبولی بالا رفته که این موضوع نشاندهنده آن است که برنامه ای برای کنترل قیمت نداریم و این موضوع هم باید حل شود.

رحیمی به جامعه دامپزشکی کشور قول داد که دولت در واردات و صادرات تعرفه ها و عوارض فرآورده های دامی دخالت نخواهد کرد و اگر هم احیانا دخالتی صورت گرفت، با هماهنگی جامعه دامپزشکی کشور خواهد بود.

معاون اول رئیس جمهور یاد آور شد: ۱۷ – ۱۸ ماه پیش گرفتار آنفلوآنزای مرغی شدیم و متاسفانه تعداد زیادی از طیور از بین رفتند و به واردات تخم مرغ دست زدیم به طوری که در آن مقطع تخم مرغ کیلویی ۵ – ۶ هزار تومان به فروش می رسید در حالی که امروز تخم مرغ اضافه هم داریم و این نشان می دهد که نه در آن زمان و نه الان برنامه ریزی درستی داشته ایم در حالی که ما باید یک برنامه ریزی صحیحی در این زمینه داشته باشیم تا تولید کنندگان نیز بر روی برنامه ما حساب باز کنند.

وی در پایان گفت: آمادگی خود را از سوی دولت برای پیشبرد کار دامپزشکان کشور اعلام می کنم تا بازار دامپزشکی همانند پزشکان در کشور داغ و پررونق شود.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
×