اخبار نساجی

رتبه‌بندی سازمان مدیریت صنعتی؛ معدنی‌ها، سودآورترین شرکت‌ها در بین ۳۰۰ شرکت بزرگ ایران

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

رتبه‌بندی سازمان مدیریت صنعتی؛ معدنی‌ها، سودآورترین شرکت‌ها در بین 300 شرکت بزرگ ایران

در فهرست ۳۰۰شرکت بزرگ ایران در سال گذشته که مربوط به اطلاعات مالی سال ۱۳۸۸شرکت‌هاست (سیزدهمین دوره رتبه بندی IMI-100)، گروه صنعتی شرکت های کانی در قسمت بازده فروش (حاشیه سود) درخشش فراوانی از خود نشان دادند.

به گزارش ایسنا، غلامرضا حمیدی انارکی – دبیر خانه معدن ایران، در خصوص جایگاه شرکت های معدنی در این فهرست گفت: بیشتر فعالیت‌های شرکت های معدنی از جمله تهیه مواد اولیه، تولید و فروش مربوط به داخل کشور می شود و فقط برای ماشین‌آلات به کشورهای خارجی وابسته است. این ویژگی به عنوان یک مزیت به صنایع معدنی ایران کمک می کند.

وی افزود: این خصوصیت موجب شده که صنایع معدنی ایران در زمان بحران اقتصادی، کمتر از سایر صنایع آسیب ببیند.

او، با اشاره به اینکه دولت باید به توسعه زیرساخت های این بخش از جمله اکتشاف و مسایل زیربنایی توجه بیشتری نشان دهد، تصریح کرد: در این صورت می توان گفت که ۲۰سال آینده، زمان شکوفایی معادن و صنایع وابسته به آن خواهد بود.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

دبیر خانه معدن ایران همچنین در خصوص تاثیر معرفی شرکت های بزرگ ایران در پیشرفت اقتصاد کشور بیان کرد: این امر به معرفی صنایع برتر و شناخت جامعه برای سرمایه گذاری در آنها کمک به سزایی می کند.

بر اساس این گزارش، بررسی روند بازده فروش که از حاصل تقسیم میزان سود ثبت شده در گروه صنعتی به میزان فروش کل اعضای گروه صنعتی است، حاکی از آن است که بیشترین بازده فروش به ترتیب متعلق به گروه های صنعتی محصولات کانی، مخابرات، اکتشاف و استخراج نفت، شرکت های سرمایه گذاری، شرکت های پیمانکاری، ماشین آلات و محصولات دارویی است.

در این گروه‌های صنعتی بازده فروش بالا با رشد فروش نیز همراه است؛ به طوریکه گروه محصولات کانی، مخابرات، اکتشاف و استخراج نفت که صدرنشین فهرست از لحاظ بازده فروش بوده است و به ترتیب رشد فروش ۳۲.۴۱ و ۲۳.۱۸ و ۱۰.۳۵ درصدی را تجربه کرده اند.

به عبارت دیگر از نظر اقتصادی عملکرد این گروه های صنعتی سرعت بالا در عین حفظ کیفیت عملکرد است. در مجموع همبستگی آماری مثبت و به نسبت قوی تری بین بازدهی فروش و رشد فروش گروه های صنعتی وجود دارد. دلیل این امر می تواند توانایی بیشتر شرکت های با حاشیه سود بالاتر برای برخورداری از اعتبارات باشد.

بی شک طرح های توسعه ای چنین صنایعی از توجیه پذیری نسبی بالاتری برخوردار است و به این ترتیب دسترسی بیشتری به منابع اعتباری برای تامین مالی و افزایش تولید و فروش خواهند داشت.

سازمان مدیریت صنعتی، چهاردهمین دوره رتبه بندی شرکت های برتر ایران (IMI-100) را از شهریورماه امسال آغاز کرده و ۲۴بهمن ماه امسال با برپایی همایشی، ۴۰۰ شرکت بزرگ و ۱۰۰شرکت برتر ایران در مرکز همایش های بین‌المللی صدا و سیما معرفی خواهند شد.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×