اخبار نساجی

ایران در زمینه پوشش جنگلی در رتبه ۵۶ جهان قرار دارد

 

ایران در زمینه پوشش جنگلی در رتبه 56 جهان قرار دارد

سمنان – مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل سازمان جنگلها، مراتع و آبخیزداری با کم دانستن پوشش جنگلی ایران گفت: ایران در این بخش در رتبه ۵۶ جهان قرار دارد.

‘خلیل عابدینی’ روز دوشنبه در سمنان در آیین تجلیل از خبرنگاران و رسانه هایی که بیشترین همکاری را در حفظ و توسعه فرهنگ منابع طبیعی داشته اند افزود: سرانه جنگل در جهان هشت دهم هکتار است در حالیکه این سرانه در ایران دو دهم هکتار است.

وی با بیان اینکه ۸۵ درصد وسعت ایران را عرصه های منابع طبیعی شامل می شود اظهار داشت: در ایران ۱۴ میلیون و ۳۰۰ هزار هکتار جنگل وجود دارد و بیشترین سطح جنگلهای کشور نیز در شمال واقع شده که از حساسیت بالایی برخوردار است.

عابدینی با تاکید بر اهمیت منابع طبیعی و نقش آن اظهار داشت: حفظ و توسعه منابع طبیعی باید به یک باور عمومی تبدیل شود.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

وی با بیان اینکه تنها یک سازمان نمی تواند در عرصه خطیر منابع طبیعی کار کند افزود: رسانه ها در ترویج فرهنگ حفظ و توسعه منابع طبیعی در جامعه نقش مهم و کلیدی دارند.

وی با تجلیل از همراهی و همکاری خبرنگاران و رسانه ها در ترویج این فرهنگ در کشور اظهار داشت: در خصوص حفظ جنگل ‘ابر’ رسانه ها نقش بسیار خوبی برای حفظ و نگهداری آن ایفا کردند.

عابدینی به هفته منابع طبیعی اشاره کرد و گفت: هفته منابع طبیعی یک بهانه است تا توجه افکار عمومی در جامعه به اهمیت منابع طبیعی جلب شود و این فرهنگ باید در طول سال مورد توجه قرار گیرد.

مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل سازمان جنگلها، مراتع و آبخیزداری گفت: برای ترویج فرهنگ حفظ و توسعه منابع طبیعی تفاهم نامه هایی با آموزش و پرورش و سایر سازمانها و وزارت خانه ها منعقد شده است.

هفته منابع طبیعی از پانزدهم تا بیست و یکم اسفندماه در کشور برگزار می شود.

در این مراسم از خبرنگاران و رسانه های مختلف استان سمنان با اهدای لوح ، تقدیر شد

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×